شنبه , ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
  • پوستر جشنواره فیلم کن رونمایی شد/ ادای دین به آکیرا کوروساوا

    پوستر جشنواره فیلم کن رونمایی شد/ ادای دین به آکیرا کوروساوا

    زینت‌بخش پوستر رسمی این دوره از جشنواره فیلم کن، تصویری از فیلم «راپسودی در ماه اوت»(Rhapsody in August) ساخته آکیرا کوروساوا است که زمان ساخت فیلم هشتاد و یک ساله بود.

  • «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    دونده شاهکار کالت و تماشایی امیرنادری چهل ساله شد.

  • شکست ورزش در زمین سینما

    شکست ورزش در زمین سینما

    به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا اغلب فیلم‌های ورزشی موفق نیستند؟

  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    هر چند سال یک بار فیلمی از راه می‌رسد و با شکستن‌ رکوردهای گیشه به جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌پیوندد.

  • دیگر هر نقشی را قبول نمی‌کنم؛ حسن فتحی خانم بازیگر ترکیه‌ای را متحول کرد  ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

    دیگر هر نقشی را قبول نمی‌کنم؛ حسن فتحی خانم بازیگر ترکیه‌ای را متحول کرد

    بنسو سورال بازیگر مطرح ترکیه، ایفاگر یکی از نقش‌های مهم این فیلم است. او بعد از پایان فیلمبرداری فیلم، مصاحبه‌ای تلویزیونی انجام داده و در آن از اهمیت «مست عشق» و قدرت کارگردانی حسن فتحی گفته است.

    به نام سینمای ایران، به سود شبکه جم! / آیا فروش 1200 میلیارد تومانی به سود سینمای ایران بود یا ماهواره ها؟ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

    به نام سینمای ایران، به سود شبکه جم! / آیا فروش 1200 میلیارد تومانی به سود سینمای ایران بود یا ماهواره ها؟

    اینکه فیلم‌ها چرا و چگونه در ماهواره‌ها و شبکه‌های فارسی زبان تبلیغ می‌کنند اصلا موضوع این نوشته نیست ، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخش‌کننده‌ها برای تبلیغ فیلمشان هزینه‌های بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.

    هنرمند به مصادره سرمایه و سیاست درنمی‌آید ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

    بررسی وظیفه هنر در زمانه عسرت در گفت‌وگوی کیوان کثیریان با محمدرضا اصلانی و نوید پورمحمدرضاهنرمند به مصادره سرمایه و سیاست درنمی‌آید

    از یک‌طرف می‌توانیم این‌طور نگاه کنیم که ما انتظاری از آرتیست‌ها داریم، باید کاری را انجام بدهند، جامعه چنین انتظاری از آنها دارد، اما یک بار هم از سمت دیگر به ماجرا نگاه کنیم. معمولا در چنین ادواری که خلق کردن کار دشواری است، اساسا یک‌جور آزادی آفرینش سلب شده، چیزی که فکر می‌کنی و دوست داری برپا کنی، برای تو امکان‌پذیر نیست. من همیشه به این فکر می‌کنم، به ناگزیر یکی از راه‌هایی که پیش روی هنرمندان است انزوا یا کنار کشیدن از یک‌جور عرصه حیات اجتماعی است، چون قادر نیست چیزی را که شاید ما از او توقع داشته باشیم برآورده کند. او به یک آزادی آفرینش فکر می‌کند.

    درباره نمایشنامه «بارانداز غربی» نوشته برنار مری کلتس/ روایتی شاعرانه از تباهی انسان‌های حاشیه‌نشین ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

    درباره نمایشنامه «بارانداز غربی» نوشته برنار مری کلتس/ روایتی شاعرانه از تباهی انسان‌های حاشیه‌نشین

    «بارانداز غربی» استعاره‌ای است از ممالک توسعه‌یافته‌‌ای که در گذر زمان، مامن و ملجای بی‌پناهان بوده‌اند. آن طردشدگانی که به امید زندگانی بهتر، خطر می‌کنند و با ترک دیار، به هر طریق ممکن تلاش دارند آرمان‌شهر موعود خویش را در جایی دیگر بیابند. اما اغلب این مسافران ناخوانده این امکان را نمی‌یابند که در سرزمین تازه ادغام شوند و احساس تعلق کنند.

    ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند! ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

    ارسلان کامکار (موسیقیدان و آهنگساز) که در سال‌های قبل «کنسرت‌مایستر» ارکستر سمفونیک تهران بوده است، با اشاره به وضعیت کنونی این ارکستر که نقدهایی نسبت به آن وارد است، می‌گوید: سال‌ها است که از وضعیت این ارکستر و مسائل بسیار دیگر در موسیقی می‌گوییم ولی از جایی به بعد وقتی که ترتیب اثری نمی‌دهند، آدم خجالت می‌کشد مدام حرف‌هایش را تکرار کند.