تعدادی از هنرمندان و فعالان سینما در سال ۱۴۰۲ توانستند در صدر اخبار قرار بگیرند و به عنوان چهرههای خبرساز این حوزه مطرح شوند.
برادر! پرسش میثاقی و علاقه پروین و روشن به جایی ضربه نمیزند. آنچه ضربه زده، انتقال ملک متعلق به مدرسه علمیه یا حوزه علمیهای است که نام امام خمینی را بر آن گذاشته اند در حالی که تولیت آن دو خط حکم هم از امام دریافت نکرده بود. همه شهر دارند درباره ادعای جعل و انتقال باغ ازگل از مالکیت حوزه به شرکت صدیقی و پسران (مثل سوهان فلانی و پسران) صحبت میکنند و شما نگران اسم هایده و معین هستید؟!
وقتی کسی نه با فضای فوتبال آشناست، نه درست و حسابی فوتبالیستها را میشناسد، نه بلد است یک صحنه باورپذیر داخل زمین فوتبال و بیرون زمین بسازد، نه تحقیق بدردبخوری کرده، نه تسلطی در فیلمسازی دارد و نه بلد است از زاویه درستی به ماجرا نگاه کند، نتیجهاش میشود یک فیلم یکسویهی سفارشی که نه به لحاظ تاریخی قابل اعتناست، نه از حیث سینمایی به حداقلها دست پیدا میکند.
فرامرز اصلانی، خواننده ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در ۶۹ سالگی درگذشت.
چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین با حضور چند فیلم ایرانی در آمریکا برگزار خواهد شد.
پیش فروش بلیت نمایش «کمی کمتر بدزدین» به کارگردانی مهدی ارجمند آغاز شد.
فارغ از اینکه پشت پرده این پینگ پنگ سریالی یکتا ناصر و منوچهر هادی چه بوده است و چه کسی این وسط بیش از دیگری مقصر و چه کسی سمت درست و حق ماجرا ایستاده، آنچه پر واضح است آن است که فضای مجازی و سکویی مانند اینستاگرام محل طرح دعاوی روابط خصوصی و پیگیریهای اینچنینی نیست.
در راه تا رسیدن به محل قرار برای هر پرسشی که به ذهنم میرسید، موسیقیای همراهش میشد، نکته عجیبی است که تقریباً برای همه اتفاق میافتد، موسیقی در شما حسی و احساسی برمیانگیزاند، لحظه و زمان بودنی یا مکانی و جایی را تداعی میکند. در مواردی شما به ناکجایی سفر میکنید، تصویری ندارید اما «نت»ها شما را به خاطرهای میبرد، شاید در کودکی یا دنیایی ناشناخته، بعضی از ملودیها ماهیتی اینچنین دارند، شما را به خاطرهای جمعی میبرند، بهجایی بیشتر از خانواده و محله و کوچه و شهرتان، شاید وسعت سرزمینی را دارند. در لحظاتی که یک ملت درگیر امری تاریخی است هنرمند نیز اثری خلق میکند، که خطی مشترک با همه دارد.
این نوشته ریویوی «منطقه تحت نظر» نیست، بیانگر حسی است که فیلم در من برانگیخته، فیلمی که تجربه بازدید از آشویتس را زنده کرد، سفری که همه عکسهایش گم و گور شده و حالا با کمک صداهای فیلم جاناتان گلیزر باید تکهتکههایش را در ذهن باسازی کنم و یاد روزی بارانی در آشویتس بیفتم که از انسان و زنده بودن خودم حالت تهوع بهم دست داده بود.
برگ برنده «مَثلِث» در این نکته است که موقعیت نه چندان استعلایی خویش را از طریق بازخوانی متون شکسپیری به سیاست و اجتماع گره زده و اراده معطوف به قدرت را حتی در مناسبات میان اشیا به نمایش گذاشته است
چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین با حضور چند فیلم ایرانی در آمریکا برگزار خواهد شد.
مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهلوسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور مییابد.
به بهانه ساخت «بچه زرنگ ۲» اولین انیمیشن ایرانی که به قسمت دوم رسیده است مروری روی ظرفیت ساخت دنباله برای انیمیشن های سینمایی در سراسر دنیا داشته ایم.
ولفگانگ آمادئوس موتسارت (یا موتزارت) یک کودک نابغه بود که میتوانست به هر ژانری قدم بگذارد و آن را متحول کند. قطعههای وی تلفیقی کمنظیر از زیبایی ملودیک و نوآوریهای حیرتانگیز هستند و او در ابراز عمیقترین احساسات انسانی بهواسطهی موسیقی مهارت ویژهای داشت. اما موتزارت که بود، چه کرد و چرا موسیقی او را شاهکار بلامنازع میدانیم؟
نمایشنامه «جاده باریک به شمال دور» نوشته ادوارد باند با ترجمه روزبه حسینی راهی بازار کتاب شد.
استاد «حسین دهقانی»، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون، نویسنده و پژوهشگر بوشهری دارفانی را وداع گفت.