سه شنبه , ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
  • «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    دونده شاهکار کالت و تماشایی امیرنادری چهل ساله شد.

  • شکست ورزش در زمین سینما

    شکست ورزش در زمین سینما

    به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا اغلب فیلم‌های ورزشی موفق نیستند؟

  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    هر چند سال یک بار فیلمی از راه می‌رسد و با شکستن‌ رکوردهای گیشه به جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌پیوندد.

  • «روبرتو کاوالی»، طراح لباس ایتالیایی درگذشت

    «روبرتو کاوالی»، طراح لباس ایتالیایی درگذشت

    «روبرتو کاوالی» طراح مُد معروف ایتالیایی در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

  • خودم را خانه‌نشین می‌دیدم ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    خودم را خانه‌نشین می‌دیدم

    مرتضی کوهی که به تازگی اجرای نمایش «پس از» را آغاز کرده است، گفت: از سال ۹۶ که کار کارگردانی را شروع کردم، خود را یک کارگردان خانه‌نشین می‌دیدم که فرصتی برای اجرای کار به دست نیاورده است اما حالا خوشحالم که نمایشم در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

    در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

    در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم

    داریوش فرهنگ: متاسفانه عصر ظرافت جایش را به عصر جهالت داده و نه‌فقط در ایران، بلکه آن طرف دنیا هم اینطور است. شما به دهه 60 تا 70 آن طرف و رمان‌ها و فیلم‌ و سریال‌ها و موسیقی و شعر و نقاشی نگاه کنید و به مملکت خودمان هم نگاه کنید و به الان هم نگاه کنید. یک آَشفته‌بازاری رخ داده و همه اینها هم پشت یک سپر دفاعی به نام مردم است. من روی این نکته تاکید دارم و اصرار می‌ورزم که اولا این کلمه مردم هیچ هویت مشخص و شفافی ندارد و یک تصویر مجازی است.

    از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها

    گفتگو با مدیر کل هنرهای نمایشی از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها

    دوره‌ای که سینما مخاطب را درگیر می‌کرد گذشته است

    گفت‌وگو با مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم «بی بدن» به مناسبت اکران در سینماها دوره‌ای که سینما مخاطب را درگیر می‌کرد گذشته است

    سینمای نفتی و ممیزی دو عامل اصلی بحران در سینمای ایران

    جابر قاسمعلی مطرح کرد؛ سینمای نفتی و ممیزی دو عامل اصلی بحران در سینمای ایران

    نظارت در حال متلاشی کردن سامان هنر است

    گفت‌وگو با بهروز غریب‌پور خالق اپرای عروسکی ملی نظارت در حال متلاشی کردن سامان هنر است

    یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

    یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟

    تئاتر محل گفت‌وگو است و علیه جامعه تک‌صدایی. بی‌شک تئاتر تعاملی اگر به استلزامات واقعی تعامل و گفت‌وگو وفادار باشد، می‌تواند در این مسیر راهی هر چند کوچک به رهایی و رستگاری بگشاید، اما نکته اینجاست که تئاتر نمی‌تواند فقط کارکردگرایانه باشد و ‌باید به زیباشناسی صحنه به ‌مثابه یک ضرورت نگاه کند. بدون داشتن یک نظام پیشروی زیباشناسانه، تقلیل دادن یک اجرا به پدیده‌ای کاربردی می‌تواند محافظه‌کارانه باشد.

    سیامک صفری و نازنین احمدی در فیلم «دورافتاده» ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

    سیامک صفری و نازنین احمدی در فیلم «دورافتاده»

    تصویربرداری فیلم کوتاه «دور افتاده» به نویسندگی و کارگردانی رضا قنبرزاده فرید و تهیه کنندگی علی ماکاراچی در تهران به پایان رسید.

    سنگ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت لُرها ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    سنگ تمام علیرضا بیرانوند در کنسرت لُرها

    حضور دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در کنسرت شب گذشته گروه (26 بهمن‌ماه) موسیقی لُری «تال» مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

    وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

    وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید

    ۴۷ سالی از انتشار کتاب «هیچکاک/ تروفو» (پرویز دوایی عنوان «سینما به روایت هیچکاک» را در ترجمه فارسی بر آن گذاشت)، که محتوایش گفت‌وگوی تروفو و هیچکاک درباره فیلم‌های هیچکاک است، می‌گذرد.