سابق بر این گفته میشد شبکههای ماهوارهای برای تبلیغ فیلمهای سینمای ایران هزینهای از سازندگان دریافت نمیکنند اما بر اساس شنیدههای موثق ما سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها برای تبلیغ و دیده شدن فیلمشان هزینههای هنگفتی را پذیرفتهاند.
زینتبخش پوستر رسمی این دوره از جشنواره فیلم کن، تصویری از فیلم «راپسودی در ماه اوت»(Rhapsody in August) ساخته آکیرا کوروساوا است که زمان ساخت فیلم هشتاد و یک ساله بود.
دونده شاهکار کالت و تماشایی امیرنادری چهل ساله شد.
به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداختهایم که چرا اغلب فیلمهای ورزشی موفق نیستند؟
مریم بحرالعلومی با اشاره به اینکه قصه «قطع فوری» در دورهای روایت میشود که حس ترس از مرگ در جامعه بسیار پر رنگ بود، تأکید کرد: «قطع فوری» فیلمی در ستایش مرگ است.
مهدی نصیری در نقد نمایش تایسان نوشت: من «تاسیان» را بیشتر از هرچیز بهخاطر شیوهی درست روایت دراماتیکش دوست دارم؛ فریب نمیدهد و تظاهر نمیکند. ساده و دراماتیک است.
اینکه فیلمها چرا و چگونه در ماهوارهها و شبکههای فارسی زبان تبلیغ میکنند اصلا موضوع این نوشته نیست ، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخشکنندهها برای تبلیغ فیلمشان هزینههای بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.
مهرداد فرید با اشاره به اینکه فروش بالای فیلمهای سینمایی دستاورد سینماگران است، تأکید کرد: تنها در صورتیکه اکثر فیلمهای سینمایی به فروش نسبتاً خوبی برسند و یک منحنی نرمال در نمودار فروش آثار سینمایی ایجاد شود، میتوان آن را دستاورد دولت دانست.
زک اسنایدر در پادکست جدیدی درباره بخش دوم فیلم Rebel Moon صحبت کرد و از او درباره حقیقت پیرامون درخواست استودیو برای ایفای نقش ویلن فیلم توسط تام هنکس یا آدام درایور در فیلم Batman v Superman پرسیده شد.
«بارانداز غربی» استعارهای است از ممالک توسعهیافتهای که در گذر زمان، مامن و ملجای بیپناهان بودهاند. آن طردشدگانی که به امید زندگانی بهتر، خطر میکنند و با ترک دیار، به هر طریق ممکن تلاش دارند آرمانشهر موعود خویش را در جایی دیگر بیابند. اما اغلب این مسافران ناخوانده این امکان را نمییابند که در سرزمین تازه ادغام شوند و احساس تعلق کنند.
نشست نقد و بررسی بسته فیلمهای کوتاه «اتاق فرار» ۳۰ فروردین توسط گروه سینمایی هنروتجربه و با حضور امیر قادری منتقد و کارگردانان ۵ فیلم کوتاه این مجموعه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. درابتدای این نشست مجری برنامه محیا ساعدی از مخاطبان خواست: اگر فیلمهای هنروتجربه را دوست داشتید خودتان سفیرش شده و تبلیغش کنید.
مستند «درخت بیسایه» با پرداختن به فرزندان متولد شده مهاجران افغانستانی در ایران آماده نمایش شده است.
«آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کلیولند آمریکا، یکی از رویدادهای مورد تائید آکادمی اسکار را دریافت کرد.
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران که مدتی است به عنوان معاون جدید آفرینش های هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی حکم خود را دریافت کرده درباره نحوه انتخاب مدیرعامل جدید انجمن موسیقی توضیحاتی ارایه داد.
کتاب «نه نمایشنامۀ کوتاه از نه نمایشنامهنویس برجسته» اثر ربکا رایلند ترجمه محمدباقر محمودی توسط نشر اریش به چاپ رسیده است.
مهدی نصیری در نقد نمایش تایسان نوشت: من «تاسیان» را بیشتر از هرچیز بهخاطر شیوهی درست روایت دراماتیکش دوست دارم؛ فریب نمیدهد و تظاهر نمیکند. ساده و دراماتیک است.