اسکات ویلسون که این روزها بیشتر با نقش دامپزشک سریال «مردگان متحرک» به یاد آورده می‌شود بر اثر بیماری درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: اسکات ویلسون بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی در گذشت. مرگ او دیشب ۶ اکتبر، در اکانت رسمی سریال «واکینگ دد (مردگان متحرک)» اعلام شد.

ویلسون در طول سال ها فعالیت حرفه ای خود در بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی نقش آفرینی کرد که شاید معروف ترین آن ها نقش هرشل گرین دامپزشک در سریال «مردگان متحرک» در فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ است. کاراکتر او در این سریال، مزرعه داری روستایی بود که به اندرو لینکلن در رهبری نبرد علیه مردگان کمک می کرد. او در فصل سوم داستان یک پای خود و در فصل چهارم جان خود را از دست داد.

درگذشت او مدت کوتاهی بعد از آن اتفاق افتاد که حضور او در جمع بازیگران قدیمی ویژه برنامه شبکه AMC به مناسبت آغاز فصل نهم سریال «مردگان متحرک» تایید شده بود. ضبط این ویژه برنامه قبلا انجام شده و امشب ۷ اکتبر پخش خواهد شد.

از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به «جن‌گیر ۳»(۱۹۹۰)، «راه رفتن مرد مرده»(۱۹۹۵)، «پرل هاربر»(۲۰۰۱)، «هیولا»(۲۰۰۳)، «آخرین سامورایی»(۲۰۰۳) و «میزبان»(۲۰۰۶) و اپیزودهای متعددی از سریال « CSI- تحقیقات صحنه جرم» اشاره کرد.