رییس تماشاخانه ایرانشهر تأکید کرد که بیان کلمات ناشایست توسط یکی از بازیگران نمایش «پاییز» و بی‌توجهی به تذکرات را دلیل توقف اجرای عمومی این اثر است.

 

سایت خبری تئاتر: مجید سرسنگی درباره دلایل توقف اجرای عمومی نمایش «پاییز» به کارگردانی نادر برهانی‌مرند که در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود به خبرنگار مهر گفت: وقتی آقای برهانی‌مرند پیشنهاد اجرای نمایش «پاییز» را به من داد، از این پیشنهاد استقبال کردم زیرا نمایش «پاییز» موضوع و پرداخت خوبی دارد اما متأسفانه یکی از بازیگران نمایش بعد از گذشت چند روز از آغاز اجرای عمومی، جملات و کلمات ناشایستی را به صورت فی البداهه به اجرا اضافه کرد.

وی یادآور شد: هیچ کدام از این جملات و کلمات ربطی به متن اصلی نمایشنامه «پاییز» نداشت و وقتی شخصا با آقای نادر برهانی‌مرند درباره این بداهه پردازی صحبت کردم، گفت که او هم موافق این رفتار بازیگر روی صحنه نیست. به همین دلیل تذکراتی به بازیگر مورد نظر دادیم ولی این تذکرات نه تنها باعث کمرنگ‌تر شدن بداهه پردازی نامناسب بازیگر روی صحنه نشد، بلکه او بیشتر از قبل از کلمات، جملات و رفتار نادرست روی صحنه استفاده کرد.

رییس تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به نارضایتی برخی خانواده‌ها به عنوان مخاطب نمایش «پاییز» از بیان کلمات و جملات رکیک روی صحنه توسط یکی از بازیگران نمایش، متذکر شد: چرا باید این بازیگر صحنه تئاتر را با محافل خصوصی اشتباه بگیرد و بر صحنه تئاتر کلمات و جملات ناشایستی را بیان کند که باعث خجالت خانواده‌ها و مخاطبان شود. من بعد از این گلایه‌ها بار دیگر نمایش را دیدم و خودم نیز از دیدن این صحنه‌ها خجالت کشیدم. 

سرسنگی افزود: همان شب تماشای مجدد نمایش «پاییز» به نادر برهانی‌مرند گفتم که از بیان این کلمات و جملات توسط بازیگر مدنظر روی صحنه تئاتر جلوگیری کند و او هم قول داد تا از اجرای بعدی این نکات را لحاظ کند اما این نکات در اجرای بعدی هم رعایت نشد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد: تماشاخانه ایرانشهر یک مکان فرهنگی است و اینگونه رفتارها باعث دورشدن خانواده‌ها از تئاتر و نادیده گرفته شدن تئاتر از سوی مدیران و مسئولان می‌شود. این رفتارها به تئاتر لطمه می‌زند. تماشاخانه ایرانشهر با بودجه بیت‌المال اداره می‌شود و درست نیست که از بیت‌المال برای این مکان فرهنگی و هنری هزینه شود و در عین حال به شعور مردم نیز توهین کرد.

وی با اشاره به توقف اجرای عمومی نمایش «پاییز» یادآور شد: اگر گروه نکات تذکر داده شده را اصلاح کند بعد از بازبینی مجدد، امکان ادامه اجرای عمومی نمایش وجود دارد در غیر اینصورت اجرای عمومی نمایش «پاییز» ادامه نخواهد داشت.

نمایش «پاییز» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی‌مرند و با حضور امیر جعفری، ناهید مسلمی، احمد کاوری، ستاره پسیانی و بهرام افشاری در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان ششمین جشنواره مونولوگ معرفی شدند

اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استانها ی هنرهای نمایشی شد

نمایش «مَلی» تمدید شد

«کرگدن» به ایرانشهر می رود،«خسیس» به خیابان

در بزرگداشت منیژه محامدی چه گذشت؟

امیر جعفری: یکسری باندبازی‌هایی وجود دارد که من آنها را بلد نیستم

لهستانی ها در ایران کارگاه تئاتر برگزار می کنند

معرفی بازبین‌های بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

فراخوان اجرای نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر در سال 94

در آخرین روزهای سال 93 چه نمایش هایی بر روی صحنه است؟

دلایل توقف برنامه «پرانتز باز»

کاریکاتور هفته / برنامه های تئاتر در تلویزیون و رادیو نابود می شوند