نمایش «صندلی ها» که در تئاتر باران اجرا می‌شود، شامگاه گذشته 17 اسفند ماه میزبان بهزاد فراهانی،مهدی شفیعی(مدیر مرکز هنرهای نمایشی)،پیمان شریعتی،محمد ساربان،کاظم هژیرآزاد بود.


به گزارش سایت خبری تئاتر: نمایش صندلی ها که قبل از اجرای عموم در ایران جایزه بزرگ جشنواره تئاتر لهستان و کوفار بلاروس را دریافت کرده است شب گذشته میزبان مدیران هنری و هنرمندان تئاتر بود و حسین رحیمی کارگردان این اثر اجرای خود را به بهزاد فراهانی تقدیم کرد.

رحیمی کارگردان نمایش «صندلی ها» گفت: امشب هنرمندان بزرگی در این سالن حضور دارند و من با احترام به همه این عزیزان،اجرای امشب را به "بهزاد فراهانی"تقدیم می کنم.


فراهانی بعد از تماشای این نمایش روبه تماشاگران گفت: بسیار تحت تاثیر این نمایش قرار گرفتم، با تخیل جاری در این نمایش و به کمک اجرای خوب بازیگران فراموش می‌کنید که روی صندلی نشسته‌اید و جادو می‌بینید.

این هنرمند با تقدیر از کمپانی تئاتر باران که حامی این نمایش شده است گفت: این نمایش اوج حماسه عشق است و در این سال هایی که ناظر و تماشاگر تئاتر بوده ام عشق را به این والایی و با این تقدس فرازمینی ندیده بودم.

بهزاد فراهانی با اشاره به اینکه نمایش«صندلی ها»اثری تکان دهنده است متذکر شد: من در این نمایش شور به زندگی می بینم، عشق به آموختن و تفکر و اندیشه که از وظایف تئاترست و برایم جای شگفتی است که چگونه بازی ها بر متن تسلط پیدا می کنند و بر قدرت متن می افزایند.

بازیگر نمایش "ترور"در ادامه متذکر شد: برای اولین بار دیدم که معلولیت های جسمی و ذهنی نمی تواند جلوی استعداد درخشان و شور زیبای زندگی را بگیرد و  خوشحالم که در این وانفسای تئاتر هنوز آثاری نظیر"صندلی ها"روی صحنه می‌روند، تئاتری که تنها با عشق ادامه حیات می‌دهد.

"صندلی‌ها" نوشته اوژن یونسکو به تهیه کنندگی کمپانی باران هرروز ساعت17:30 در تیاتر باران روی صحنه می رود. کارگردان این اثر نمایشی حسین رحیمی است و رویا حاجی حسین لو، مهران قندهاری و امین جهانگیری بازیگران پرتوان استثنایی در آن ایفای نقش می کنند.

نمایش «صندلی ها» که شامل یک بازیگر سندرم داون ،بازیگر ناشنوا و معلول جسمی حرکتی است هم اکنون به جشنواره برادوی آمریکا، آبتنا وایست بوهنه اتریش، لیورپول کانادا و …دعوت شده است.



اخبار تئاتر:

جشن کانون کارگردانان در هفته تئاتر برگزار می‌شود

«رقص مرگ،بی لالا» پنج شب تمدید شد

پرفورمنس «مخاطب خاص» در تماشاخانه باران

علی سرابی و نوید محمد زاده هم‌ بازی شدند

تور تئاتر «سال ثانیه» در سال 95

دلیل انصراف «خشم اژدها» از ادامه اجراهای خود

انتشار اولین «پاراگراف» برای هنرهای نمایشی

نادر برهانی مرند: به‌جز تخفیف دانشجویی با هر تخفیفی در تئاتر مخالفم

نمایش‌های نوروزی تماشاخانه سنگلج مشخص شد‎

زمان اجرای عمومی "اودیسه" مشخص شد

یک تئاتر دیگر از کوهستانی به آلمان دعوت شد

حسن معجونی به خانه عروسک می‌رود

چرا تلویزیون، تئاتر دوست ندارد؟

فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان

رضا حداد به تعطیلی سالن اجرای تئاترش اعتراض کرد

بازگشت فرهاد اصلانی به تئاتر پس از 9 سال

محمد مساوات «یافت‌آباد» را در ایرانشهر اجرا می‌کند

اجرای «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» با فرهاد قائمیان در تئاتر شهر

اجرای یک تئاتر بر روی دریا

«دوازده مرد خشمگین» در تئاتر مولوی

جزئیات سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر

همکاری فستیوال زوریخ با جشنواره تئاتر دانشگاهی