مدیر روابط عمومی اوج ضمن تکذیب تماس سازمان متبوعش با علیرضا رئیسیان درباره فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» گفت: دقیقاً برعکس این است و اگر ایشان علاقه داشته باشند، فایل صوتی‌شان را منتشر می‌کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: سازمان هنری رسانه‌ای اوج روز گذشته از ساخت فیلم سینمایی «بیست‌وسه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده خبر داد. جعفری یک دهه قبل مستند «23 نفر و آن یک نفر» را با تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان ساخته است. رئیسیان به انتشار این خبر واکنش نشان داد و تأکید کرد امتیاز این مستند متعلق به شخص اوست و اجازه نخواهد داد کسی بدون مجوزش از روی آن اثری تصویری تولید کند.

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان اوج در این باره گفت: باید به چند نگته دقت کرد، نخست اینکه از کی در سینما یا تلویزیون ما مالکیت روی سوژه وجود دارد؟ یعنی بر اساس کدام قانون می‌توان ادعا کرد که چون تلویزیون مثلاً درباره مختار و ابن‌سینا اثر تولید کرده است، پس دیگر کسی نمی‌تواند در سینما سراغ آن اثر برود!

وی افزود: آقای رئیسیان یک کار مستند انجام داده که پخش شده است، حال چون ایشان چنین کاری تولید کرده‌اند، معنی‌اش این است که دیگر نمی‌توان درباره آن اثر سینمایی تولید کرد؟! اینکه چندین اثر درباره منافقین داریم، آیا نمی‌توان دیگر درباره منافقین اثر تولید کرد؟

ذوقی اظهار داشت: آقای رئیسیان وقتی اجازه اعتراض دارد که فیلمنامه برای ایشان باشد و بگوید از روی فیلمنامه من اثر را می‌سازند.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج در پاسخ به ادعای رئیسیان مبنی بر دریافت مجوز سینمایی «۲۳ نفر» گفت: ایشان اگر مجوز سینمایی دارند، منتشر کنند! جدای از اینکه به فرض هم بروند مجوز بگیرند، آیا چند نفر نمی‌توانند درباره یک سوژه اثر بسازند؟ مثلاً اوج درباره حاج احمد متوسلیان فیلم ساخته است، اگر کس دیگری بخواهد درباره ایشان فیلم سینمایی بسازد، باید بیاید از اوج اجازه بگیرد؟ این حرف شوخی است. این کجایش خلاف قانون و شرع و اخلاق است که آقای رئیسیان اینچنین گفته‌اند؟!

وی افزود: حقوق ذاتی است، یا خریداری می‌شود یا از سوی صاحب حق واگذار می‌شود؛ آقای رئیسیان حقوق تصویری اصل موضوع ۲۳ نفر را از کجا آورده‌اند؟ آیا بالذات یکی از آن ۲۳ نفر بوده‌اند، یا آن را از ۲۳ نفر خریداری کرده‌ است یا آن ۲۳ نفر حق را واگذار کرده‌اند؟! این حقی که ادعا دارند از کجا آمده است؟

مدیر روابط عمومی اوج ضمن تکذیب تماس سازمان متبوعش با علیرضا رئیسیان گفت: دقیقاً برعکس این است، ما داشتیم یک اثری را تولید می‌کردیم که ایشان با واسطه به ما پیام دادند ـ که فایل صوتی‌شان موجود است و اگر علاقه دارند آن را منتشر می‌کنیم ـ مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید این اثر را بسازید، حقوق تصویری‌اش را از بنده بخرید!

ذوقی تصریح کرد: عرضم به آقای رئیسیان این است؛ درست است که کشور با بحران بیکاری روبه‌روست و اوج الحمدلله در کل توانسته در حوزه سینما موفق باشد و خیلی‌ها می‌خواهند با آن فیلم بسازند، اما این راه مناسبی برای درآمدزایی نیست که چیزی را که در آن حق نداری، برای خودن حق قائل شوی و بگویی به من پول بدهید! اگر ایشان به این قائل نیست، فایل صوتی‌شان را منتشر می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مگر آقای رئیسیان نمی‌گوید مستندات و ادعاهایی دارد؟ بسم‌الله! مجاری قانونی وجود دارد و ایشان بروند دادخواهی کنند تا بررسی شود، ما همیشه به قانون احترام گذاشته‌ایم و می‌گذاریم.