حاشیه‌های نقد تلویزیونی فیلم «مارموز» کمال تبریزی همچنان ادامه دارد.
پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و با حضور بازیگرانی همچون حامد بهداد، آزاده صمدی و ویشکا آسایش این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است. این کمدی داستان فردی را روایت می‌کند که علی‌رغم سوابق نامناسب خود سودای نمایندگی مجلس را دارد. برنامه «میزانسن» شبکه شما جمعه (۲۸ دی ماه) به نقد این فیلم با حضور نیما حسنی‌نسب و مهرزاد دانش تصمیم گرفت و البته از خود کارگردان هم برای شرکت در بخشی از برنامه دعوت شده بود. فردای پخش این قسمت از میزانسن، کمال تبریزی که به نظر می‌رسید از محتوای نقدها دل خوشی ندارد، در واکنش به این برنامه، یادداشتی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. تبریزی در بخشی از یادداشت خود نوشت: «دیشب به دعوت یک همکار قدیمی که البته از دشمنان خانه در دوران شمقدری بود به گمان اینکه توبه کرده در برنامه میزانسن شرکت کردم و در ادامه دو منتقد نام‌آشنا در نقدی کهنه و عقب افتاده بر مارموز، مدام مرا به تکرار لیلی و مارمولک تشویق می‌کردند، دو نفری که با همراهی مجری، بدون درک تفاوت‌ها و ویژگی مارموز، شبیه دو کوه منجمد و متوقف شده بودند!» این کارگردان همچنین در بخشی از یادداشت خود دو منتقد برنامه میزانسن را به ارائه نقدهای سفارشی و باسمه‌ای متهم کرده و از تلویزیون به عنوان «سیمای میلی» نام برده بود. در پی انتشار این مطلب، نیما حسنی‌نسب ـ منتقد میزانسن ـ هم در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با خطاب قرار دادن کمال تبریزی نقد تندی را روانه وی کرد. او در بخشی از یادداشتش نوشته بود: «خطای شما در ساخت فیلم بد و متحجر و کوچه علی چپ زنِ "مارموز" به کنار، نقش کلیدی‌تان در تولید یکی از مخرب‌ترین تولیدات سینمایی این سال‌ها و اختلال در نظام تولید با پرداخت دستمزدهای نجومی از منابع نامعلوم، به‌زودی آشکارتر خواهد شد و تشت‌ها آماده‌ی سقوط از بام‌هاست...» و حالا دو روز بعد از پخش این برنامه و واکنش‌هایی که پیشتر عنوان شد، واکنش عوامل برنامه «میزانسن» به متن منتشرشده از سوی کارگردان «مارموز»، انتشار می‌یابد.

روابط عمومی میزانسن در این مطلب آورده است:

«برنامه میزانسن به عنوان یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های رسانه ملی در حوزه سینما و تئاتر با رویکردی متفاوت و دعوت از منتقدان نامی کشور ضمن نقد و بررسی آثار مختلف سینمایی به مسائل روز این حوزه می‌پردازد که توجه و عکس العمل‌های مختلف هنرمندان به این برنامه نشان از درست طی کردن راه توسط این برنامه است.

ذائقه هنر این است، بهترین آثار سینمایی در دنیا هم نیز منتقدان خاص خود را دارد هرچند که انتقادها به ذائقه نقد شونده خوش نیاید ولی می‌بایست به این مساله توجه کرد که نقد به حوزه‌ی مخاطب تعلق دارد و متاسفانه بنا گذاشتن غلط برنامه‌های پیشین سینمایی با این تصور که نقد به صاحب اثر مربوط می‌شود، باعث توقع بیش از حد در میان برخی سینماگران شده است که باید در هر نقد و نظری حضور داشته و از اثر خود دفاع کنند.

روابط عمومی میزانسن ضمن دفاع از ارزش‌های رسانه ملی و محکوم کردن اتهامات وارده به منتقدان نامی سینما که در برنامه گذشته به نقد فیلم مارموز پرداختند، اعلام می‌دارد که در این برنامه سعی بر آن بوده نظر موافق و مخالف به صورت علمی و تخصصی در کنار هم قرار گرفته و بدون جانبداری آثار سینمایی نقد و بررسی شود و در همین راستا نقدها با حضور موافق و مخالف صورت می‌گیرد اما با توجه به سطح نازل برخی آثار از لحاظ نظر و آراء، منتقد موافقی وجود ندارد که از آنها جهت حضور در برنامه دعوت به عمل آید.»

به گزارش ایسنا، برنامه «میزانسن» به تهیه‌کنندگی پدرام کریمی و کارگردانی محمد باریکانی و مجتبی فرجی جمعه‌ها ساعت ۲۳  با اجرای مهدی سجاده‌چی به روی آنتن شبکه شما می رود.