حضور چهره هایی چون نوید محمدزاده، امیر آقایی، صابر ابر، مهدی پاکدل و افشین هاشمی روی صحنه تئاتر تضمین کننده فروش نمایش‌ها است.

 

پایگاه خبری تئاتر- شرق: حضور تئاتري‌هاي سرشناس و به تعبيري ستاره‌هاي تئاتري خود تضمین کننده فروش بهتر اجراها شده است و اين را از نزديك مي‌توان با حضور نويد محمدزاده در نمايش «ديابوليك: رومئو و ژوليت» ملاحظه كرد، بنابراين مي‌توان در اين ماه به حضور امير آقايي در «مالي سوئيني»، صابر ابر در «مالي سوئيني» و «آنتيگون»، مهدي پاكدل در «روموليت» و افشين هاشمي در «پرواز به تاريكي» چشم اميد بست.

نويد محمدزاده

از نويد محمدزاده همواره در تئاتر با گرمي استقبال مي‌شد و حالا علاوه‌شدن شهرت سينمايي‌اش باعث شده كه او به چهره‌اي استثنايي در تئاتر تبديل شود كه هرجا باشد، حتما فروش تئاتر يك اتفاق همين‌طوري نيست، بلكه حضورش تضمين‌كننده فروش خواهد بود و اينك مثال روشنش اجراي ديابوليك: رومئو و ژوليت است. او تاكنون در نمايش‌هاي پسران آفتاب، ماه در مرداب، فاصله تاريک ستاره‌ها، دهاني پر از پرنده، نورگير، زمستان 66، ورود آقايان ممنوع، ايستاده‌ها سر سوراخ سوپ‌خوري، پچ‌پچه‌هاي پشت خط نبرد، ويران، مرد بالشي، يک دقيقه سکوت، هم‌طناب، روايت ناتمام يک فصل معلق، شکلک، دل سگ، آخرين نامه، بالاخره اين زندگي مال کيه؟، کامنت، ستوان اينيشمور، شب آوازهايش را مي‌خواند، خداي کشتار، دکلره، ديابوليک: رومئو و ژوليت و اليور توئيست بازي كرده است.

نمايش «ديابوليک، رومئو و ژوليت» به کارگرداني آتيلا پسياني که از ۱۵ فروردين‌ماه تا ۷ ارديبهشت با دو اجراي ۲۰ و ۲۲ در سالن استاد سمندريان به صحنه رفت، با ۱۴ هزار و ۱۹۳ مخاطب به اجراي عموم خود پايان داد.
نمايش «ديابوليک، رومئو و ژوليت» در ۴۴ اجراي خود پذيراي ۱۴ هزار و 193 مخاطب بود که از اين تعداد مخاطب، 9 هزار و 286 مخاطب با بليت‌هاي ۶۰ هزارتوماني، سه‌هزارو 757 مخاطب با بليت‌هاي ۵۰ هزارتوماني، ۵۲۳ مخاطب با بليت‌هاي ۴۰ هزارتوماني و ۵۰ مخاطب با بليت‌هاي ۳۲ و ۴۲ هزارتوماني به تماشاي اين نمايش نشستند. همچنين تعداد ۵۷۷ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بليت ميهمان به تماشاي اين نمايش نشستند.
طبق اين آمار، فروش نمايش «ديابوليک، رومئو و ژوليت» در ۴۴ اجرا مبلغ ۷۶۷ ميليون و ۹۴۰ هزار تومان بوده است.

امير آقايي

امير آقايي که براي آخرين‌بار در سال 1382 و در نمايش «روي زمين» بر صحنه تئاتر به ايفاي نقش پرداخته بود، بعد از 15 سال به صحنه تئاتر بازگشته است. آقايي در نمايش «مالي سوئيني» در نقش «دکتر رايس» به صحنه مي‌رود. امير آقايي در سال 95 در گفت‌وگوي خود با فريدون جيراني در برنامه 35 از دلايل کناره‌گيري‌اش از تئاتر گفته بود. حتي خبرهايي در سال گذشته به گوش رسيده بود که او قرار است در يکي از سالن‌هاي خصوصي تهران، نمايشي روي صحنه تئاتر کارگرداني کند و حتي خبرهايي مبني‌بر توافق او با کارگردانان تئاتر براي اجرا منتشر شده بود که هيچ‌يک جامه عمل به خود نپوشاند.

او از سال ۱۳۷۴ کار بازيگري را به‌ صورت جدي و حرفه‌اي شروع کرد و سال‌ها بود که علاقه‌مند به کار تئاتر بود و بر اثر يک اتفاق سرانجام وارد اين عرصه شد. او به‌لحاظ تحصيلات هم قصد داشت در زمينه کارگرداني فعاليت کند، اما در نهايت بازيگر شد.آقايي درباره اولين بازي‌اش در تئاتر مي‌گويد: اولين کار من تئاتري بود به اسم «آنسوي آينه» که در خدمت گروه و استاد خوبم، خانم آزيتا حاجيان، بودم. او گفته است: وقتي نمايش «سه‌سال‌ويک‌دوم» که نويسنده و کارگردان آن خودم بودم، در تئاتر شهر اجرا مي‌شد، با آقاي بهرام عظيم‌پور آشنا شدم. در آن زمان حاتمي‌کيا سريال «خاک سرخ» را کار مي‌کردند. ايشان من را به آقاي حاتمي‌کيا معرفي کرد و حدود دو ماه تمرين و تست را انجام داديم و بالاخره در این سریال بازی کردم.در اجراي سال 94 نمايش «مالي سوئيني» عباس جمالي ايفاگر اين نقش بود که به دليل مشغله کاري، در اجراي جديد اين اثر حضور ندارد.

«مالي سوئيني» عنوان نمايش جديدي نوشته براين فري‌يل است که از روز دوشنبه، دهم ارديبهشت سال 97 به کارگرداني مرتضي ميرمنتظمي در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي‌رود. در اين اثر نمايشي که در ساعت 21 با مدت‌زمان 75 دقيقه و قيمت بليت 25 هزار تومان و 40 هزارتومان به صحنه خواهد رفت، اميرآقايي، صابر ابر و الهام کردا به‌عنوان بازيگر حضور دارند.

افشين هاشمي

افشين هاشمي هم در تئاتر جاپايش را سفت كرده و همواره در مقام نويسنده، كارگردان، بازيگر و آهنگ‌ساز در تئاتر حضور داشته است. او هم در سينما و تلويزيون اعتبار و شهرتي براي خود رقم زده، اما از اين اعتبار به نفع تئاتر بهره مي‌گيرد.

او سال گذشته نمايش كمدي «شيرهاي خان‌باباسلطنه» را در تالار شهرزاد به تماشا گذاشت كه حضور خودش و گلاب آدينه تضمين کننده فروش بهتر آن بود، اما اينكه او در تالار چهارسو نمايش «پرواز به تاريکي» را به نويسندگي و کارگرداني خودش اجرا مي‌كند. البته افشين هاشمي در كنار ايوب آقاخاني و مونا فرجاد بازي هم مي‌كند. اين نمايش ساعت 19 با مدت‌زمان 80 دقيقه و قيمت بليت 30 هزار تومان پذيراي دوستداران تئاتر است.

صابر ابر

صابر ابر هم به‌حق يك ستاره تئاتري است، چون در چند نمايش بازي داشته كه هم به‌لحاظ كيفي و زيبايي‌شناس اين نقش‌آفريني‌ها به چشم آمده‌‌اند و هم از آن سو اعتبار سينمايي‌اش باعث جذب مخاطبان عام شده كه خود تضمين‌کننده فروش تئاترها بوده است.
صابر ابر با نمايش «آنتي‌گون» به کارگرداني علي راضي، از يکشنبه 16 ارديبهشت در سالن سمندريان تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود.

صابر ابر که پيش از اين نقش چند شخصيت جاودان دنياي درام مانند ريچارد، هملت و کاليگولا را ايفا کرده است، اين‌بار در حضوري متفاوت دو شخصيت کرئون و هِمون را در نمايش «آنتي‌گون» ايفا مي‌کند. ابر در اين نمايش با بازيگر فرانسوي ناتالي مَتي و نوال شريفي روي صحنه مي‌رود.

«آنتي‌گون» به کارگرداني علي راضي از يکشنبه 16 ارديبهشت در سال سمندريان تماشاخانه ايرانشهر اجراي خود را آغاز مي‌کند.

فروش بليت‌هاي اين نمايش نيز از ساعت 12 دوشنبه 10 ارديبهشت در سايت فروش تيوال آغاز مي‌شود. بازيگران نمايش «آنتي‌گون» صابر ابر، نوال شريفي و ناتالي مَتي هستند.

مهدي پاكدل

مهدي پاكدل هم با اعتباري از تلويزيون و سينما همواره در تئاتر حضور داشته و البته او هم آغاز بازي‌هايش در تئاتر بوده است؛ بنابراين آن شهرت سينمايي و تلويزيوني باعث شده حضورش در تئاتر تضمين‌کننده فروش قابل قبول باشد.

نمايش «روموليت» با بازي مهدي پاکدل، بهناز جعفري، شهروز دل‌افکار، امير شمس، صبا ايزدپناه، مونا شريفي، سجاد باقري، الناز شهبازي، علي آرتين، علي عبدي، فاطمه احمدي، امير باباشهابي، دانيال شاهسون، سعيد بابايي هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران اجرا مي‌رود.

 

حمید پورآذری و اولین تجربه بازیگری در سینما

تئاتر خصوصی جای تئاتر جریان‌ساز را می‌گیرد!

نوال شریفی به «آنتی گون» پیوست

ساخت یک سالن تئاتر با بامبو + عکس

شکسپیر قلب تپنده "گِلاب" لندن / گشت و گذاری در یکی از مهمترین سالن‌های تئاتر جهان

تمدید اجرای «مرزداران» تا 12 اردیبهشت

اجرای 6 نمایش به بهانه‌ی‌ روز جهانی تئاتر

آغاز اجرای 8 اثر نمایشی در تماشاخانه‌های تهران

«در ستایش یا نکوهش میانمایگی؟»

نظام آباد؛ پازل ناتورالیستی تلخ

قطب‌الدین صادقی: اگر تئاتری به طبقه کارگر بپردازد اداره سانسور به او گیر می‌دهد

«تقدیربازان» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«رقص کاغذپاره‌ها» در پردیس تئا‌تر شهرزاد

معرفی شرکت‌کنندگان در دومین رزیدنسی بین‌المللی تئاتری فرهنگی

حضور "من یه زنم صدامو میشنوین؟" در جشنواره‌ آلمان

علاقه‌مند بي‌استعداد ماندگار نمي‌شود

جدال عاشقانه ملکه و شاعری مبارز

چراغ خطر نمايشي‌ها سريع روشن مي‌شود

تئاتر، گروگان توليد «فست فودي»

تئاتر فجر دارای آیین نامه شد

برنامه پردیس «تئاتر شهرزاد» در ماه اردیبهشت اعلام شد

روایتی از کارگردانی که اجازه اجرای تئاتر به او نمی‌دهند

جزییات هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر اعلام شد

«من/کلفت/ها» در عمارت روبرو اجرا می شود

کتاب «تئاتر، ایران و غرب» منتشر شد

“پری صابری” از فروغ فرخزاد و سهراب سپهری گفت

بازیگر فرانسوی در تئاتر ایران روی صحنه می رود

زمان برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر اعلام شد

مرز و کمی آنسوتر