سیامک صفری شنبه هر هفته نمایش حراج تئاتر را در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌کند.
پایگاه خبری تئاتر: سیامک صفری گفت :حراج تئاتر، نمایشی کارگاهی است که از شنبه 27 مردادماه هر شب ساعت 20 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حراج تئاتر، اثری کارگاهی و تجربی است، خوب بود اگر شرایطی فراهم می‌شد تا بتوانیم نمایش را هر شب اجرا کنیم اما از آنجا که نتوانستیم سالنی برای اجرا داشته باشیم، اولویت برای ما روی‌ دادن این اتفاق شد و تصمیم گرفتیم که شنبه‌ها این اثر را اجرا کنیم.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: مخاطب نمایش حراج تئاتر در صحنه نمایش با پرسوناژ‌های آشنایی روبه‌رو می‌شود که در ادبیات نمایشی آنها را شناخته است. هر یک از کاراکترهای نمایشی در این اثر، با حضور بر صحنه داستان و اتفاقاتی را که در آن اثر هنری برایشان رخ داده را با تماشاگران در میان می‌گذارند.

وی ادامه داد: آثار نمایشی که در این اجرا به آنها اشاره می‌شود از مهم‌ترین نمایشنامه‌های دنیا هستند. در حراج تئاتر، پرسوناژ هر نمایش در برابر تماشاگر از اتفاقاتی که برایش افتاده می‌گوید و مسائل و داستان خودش را مطرح می‌کند.

صفری تصریح کرد: در نخستین شنبه که حراج تئاتر اجرا می‌شود، کاراکتری از نمایشنامه‌های ادوارد آلبی و لورکا به صحنه می‌آیند تا در قالب چند اپیزود به تشریح رویدادهای مربوط به آثار بپردازند. سعی داریم هر اجرا تفاوتی به لحاظ متن با هم داشته باشد، بنابراین در هر هفته دوم اجرا، احتمالاً چند نمایشنامه تغییر می‌کند.

وی درباره نقش‌آفرینان این نمایش بیان کرد: بازیگران این اثر چندان معروف نیستند اما از توانایی‌های لازم برای یک بازیگر تئاتر برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مجتبی بیات اشاره کرد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر در خصوص طراحی‌های این اثر تشریح کرد: منوچهر شجاع در خصوص صحنه این نمایش پیشنهاداتی را به عنوان مشاور مطرح کرده و جدیدی در حوزه صدا همکاری داشته است. در خصوص طراحی لباس هم باید به این نکته اشاره کنم که ما چندان به طراحی لباس بر اساس شخصیت فکر نکرده‌ایم. بیشتر نگاهمان این بوده که فردی که به عنوان شخصیت یک نمایش روی صحنه می‌آید یک بازیگر است. بر همین اساس لباس بازیگران متناسب با اجرا است و خیلی شخصیت‌پردازی در لباس‌ها نداریم.