حمید امجد که سال‌ها در حوزه نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، کارگردانی تئاتر و سینما، بازیگری و پژوهش تئاتر فعالیت کرده، نگارش فیلمنامه‌‌ای جدید با عنوان «مثل خواب» را به پایان رساند.

 

پایگاه خبری تئاتر: حمید امجد که پیش از این نیز نگارش فیلمنامه‌هایی چون «آزمایشگاه»، « اسب دیوانه‌ی شب»، «زندگی خصوصی»، «کاتیوشا» و «میان اشباح» را در کارنامه هنری خود ثبت کرده، اینبار فیلمنامه سینمایی با ژانر اجتماعی را تولید کرده که «مثل خواب» نام دارد.

لازم به یادآوری است، در سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. او نمایش‌نامه‌نویس، پژوهشگر، بازیگر و کارگردان تئاتر است که بازی در سینما را نیز از سال 1370 با فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد.

وی همچنین در سال ۱۳۷۶ انتشارات نیلا را با گرایش تخصصی ادبیات و هنر تأسیس کرد و از همان زمان تا امروز امجد در مقام سرویراستار با این انتشارات همکاری دارد.

او از سال ۱۳۷۳ در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلفی همچون دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه سوره، به تدریس نمایشنامه‌نویسی و درس‌های دیگری در زمینه تئاتر و سینما پرداخته‌ است.




 

عکس هایی از تمرین نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند»

عکس هایی از نمایش «مرثیه ای برای یک دختر»

نمایشنامه «خروس می خواند» وارد بازار کتاب شد

مهدی کوشکی به «تابوت عهد» پیوست

بازگشت امیر آقایی به تئاتر با «مالی سویینی»

3 بازیگر جدید به «لیرشاه» پیوستند

17 اثر نمایشی جدید در تماشاخانه‌های تهران

«عشق شرقی گودو» در ایرانشهر

«هدیه اسرارآمیز» روی صحنه مرکز تئاتر کانون

صابر ابر و الهام کردا به «مالی سویینی» پیوستند

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «مکبث زار» را به آذربایجان می‌برد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور استعفا کرد

شهرام ناظری: تحت تأثیر نمایش «آمادئوس» قرار گرفتم

پری صابری: آرزو دارم فیلم «کوروش» را هم بسازم

اعلام زمان معرفی دبیران جشنواره‌های تئاتری

«پسرهای پشت نقاب» تئاتری برای سربازان

نامه فعالان تئاتر استان‌ها به مدیر جدید

مریم بوبانی به «خنکای ختم خاطره» پیوست

روایتی تئاتری از زندگی شاه پهلوی پس از ثریا و قبل از فرح

نادر مشایخی با «لیرشاه» همراه شد

اجرای دوباره نمایش «آن سوی آینه»

مژگان خالقی «تو مشغول مردنت بودی» را در تئاتر شهر اجرا می‌کند

«جوجه‌تیغی» با بهرام افشاری در تماشاخانه ايرانشهر

«اتاق شيشه‌اي» را مه گرفته است

خصوصی‌سازی: راه نجات یا سقوط آزاد تئاتر ایران؟

بودجه تئاتر در سال 97 خوب است/ تئاتر هنری نیست که بدون حمایت دولت‌ها موثر باشد

گم‌گشتگی در مرز...