کمپانی تلویزیونی آمبلین فیلم ماندگار «راشومن» اثر «آکیرا کوروساوا» را در قالب سریال ۱۰ قسمتی می‌سازد.

پایگاه خبری تئاتر:  تلویزیون آمبلین  فیلم ماندگار «راشومن» اثر «آکیرا کوروساوا» را در قالب سریال ۱۰ قسمتی می‌سازد.

فیلم اسطوره‌ای «راشومون» کوروساوا از پرده بزرگ سینما به صفحه کوچک تلویزیون می‌آید.

تلویزیون آمبلین متعلق به «استیون اسپیلبرگ» حق ساخت سریال فیلم تریلر روانی «راشومون» محصول سال ۱۹۵۰ را اخذ کرد. این کمپانی ۵۰ میلیون دلار برای محتوای تلویزیونی ۱۰ قسمتی این تریلر دراماتیک سرمایه‌گذاری کرده است.

قرار است هر فصل از این سریال بر یک رویداد مجزا متمرکز باشد که از چند دیدگاه با شخصیت‌های اصلی با پرسپکتیو متفاوت و منحصر به فرد از رویدادها تشکیل می‌شود.

«راشومون» معروفیت‌اش را بخاطر سبک منحصر به فرد «plot device» شامل شخصیت‌هایی که نسخه‌های مختلف از یک رویداد واحد را ارائه می‌دهند بدست آورد که به نوعی، سبکی جدید در داستان‌سرایی محسوب می‌شود.

آکیرا کوروساوا ۲۳ مارس ۱۹۱۰ در توکیو به دنیا آمد و در ۶ سپتامبر ۱۹۹۸ چشم از جهان فرو بست. او کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ژاپنی بود. وی یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین فیلم‌سازان تاریخ سینما شناخته می‌شود. او در طول زندگی حرفه‌ای ۵۷ ساله‌اش، ۳۰ فیلم ساخت. آکیرا کوروساوا در ۲۳ مارس ۱۹۱۰ در حومه توکیو به دنیا آمد. او آخرین فرزند خانواده‌ای پرجمعیت بود، اما وقتی کوروساوا به جوانی رسید، بیشتر اعضای خانواده مرده بودند و خانواده کوچک شده بود. کوروساوا فراوان مطالعه می‌کرد و ذوق ادبی داشت. او با نیرو و تلاشی خستگی‌ناپذیر به نوشتن فیلمنامه پرداخت و تا سال ۱۹۴۳ برای حدود ۵۰ فیلم سناریو نوشت. کوروساوا رضایت تهیه‌کنندگان را جلب کرد و در سال ۱۹۴۳ موفق شد اولین فیلم خود را به نام «داستان جودو» کارگردانی کند. تا پیش از راشومون (۱۹۵۱) کوروساوا یازده فیلم سینمایی کارگردانی کرده بود، اما با این فیلم بود که نگاه‌ها را در سراسر جهان خیره کرد.

این فیلم تحولی بود بنیادین نه تنها در کار کوروساوا، بلکه برای سینمای ژاپن که تا آن زمان در غرب چندان شناخته شده نبود. نمایش این فیلم در جشنواره سینمایی ونیز بی‌تردید رویدادی تعیین‌کننده بود. فیلم جایزه «شیر طلایی» فستیوال را برنده شد. راشومون یک داستان قدیمی را با فرم روایتی پیچیده و چندلایه روایت می‌کند، بدون آن که لحظه‌ای به پراکندگی دچار شود. چفت و بست فیلم محکم، صحنه‌های آن همبسته و ترکیب نهایی آن بی‌نهایت منسجم است. فیلم با زبانی کاملاً تصویری، از چند دیدگاه و زوایای گوناگون دربارهٔ یک قتل بیرحمانه گزارش می‌دهد.