فیلم «راپسودی بوهِمی» با موضوع موسیقی با عبور از درآمد ۹۰۰ میلیون دلاری به عنوان پرفروش‌ترین فیلم موسیقی تاریخ سینما ثبت شد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «راپسودی بوهِمی» با موضوع موسیقی با عبور از درآمد ۹۰۰ میلیون دلاری به عنوان پرفروش‌ترین فیلم موسیقی تاریخ سینما ثبت شد.

این فیلم که دارنده جایزه اسکار است توانست در مارکت بین‌المللی ۶۸۵ میلیون دلار و در مارکت خانگی خود در آمریکا ۲۱۶ میلیون دلار بلیت فروشی کند.

هرچند این فیلم چندین هفته است که در سینماهای آمریکای شمالی اکران نمی‌شود با این وجود در سینماهای چین در حال اکران است. این فیلم همچنین تا اینجا در سینماهای ژاپن ۱۱۴ میلیون دلار، در کره جنوبی ۷۶ میلیون دلار و در بریتانیا ۷۱ میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم زندگی هنری «فِرِدی مرکوری» خواننده سرشناس و موفق دهه‌های گذشته و دوران اوج‌گیری و شکوه و شهرت آن گروه را روایت می‌کند. کمپانی فاکس برای تولید این فیلم ۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است و اکنون با موفقیت برای پیوستن به باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری دورخیز کرده است.

این فیلم تنها مورد اقبال مردم نبوده بلکه آکادمی اسکار نیز با اهداء چهار جایزه علاقه خود به این فیلم را اثبات کرده است که از آن جمله اسکار «بهترین هنرپیشه نقش اصلی مرد» که به «رَمی مالک» رسید که در نقش «فردی مرکوری» شخصیت اصلی فیلم ظاهر شد. این فیلم همچنین در رویداد گلدن گلوب نیز موفق بوده است.

«راپسودی بوهمی» در حال حاضر چهارمین فیلم بزرگ فاکس در تاریخ این کمپانی است که پس از فیلم‌های «آواتار» «تایتانیک» و «جنگ ستارگان» قرار می‌گیرد.