تئاتر آشپزخانه با دکوری مناسب که شمایل یک آشپزخانه حرفه ای را دارد کار خود را آغاز می‌کند. بهتر است کمربندتان را ببندید چون در بروشور کار هیچ خلاصه و حتی نکته‌ای از کار نمی‌بینید و معلوم نیست با چه سرعتی و به کجا خواهید رفت. شما زودتر از آنچه فکر کنید در نمایش غرق می‌شوید. دلیلش هم کمدی جذاب و روایتی است که شما را به یاد زندگی خود می‌اندازد،

پایگاه خبری تئاتر:  آشپزخانه نمایشی است به نویسندگی آرنولد وسکر نمایشنامه‌نویس معروف بریتانیایی که برای نمایشنامه‌هایی با محوریت طبقه کارگر شهرت دارد. آشپزخانه اولین کار موفق او بود که در سال ۱۹۵۷ نوشته شد و در چندین کشور اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفت.

نمایش درباره آشپزخانه‌ای است که در آن افراد با ملیت‌های متفاوت مشغول به کار هستند و در عین حال با هم رابطه دوستی خوبی دارند، اما شما شاهد این خواهید بود که به بهانه‌های مختلف و بر سر مسائل بی‌ارزش عصبانی و با هم درگیر می‌شوند.

آشپزخانه نمادی‌ست از دنیا که در آن طبقه کارگر همیشه تحت ظلم و استثمار طبقه بورژوا قرار می‌گیرد و این کار را به وسیله سیستم ناعادلانه خود انجام می‌دهد تا شما را از یک انسان آزاد به ربات تبدیل کند. رباتی که معنای زندگی را نمی‌داند چون یاد گرفته که پول ارزشی فراتر از ویژگی های انسانی دارد.

طبقه بورژوا همچون زالو جان، روح، آرامش و آرزوهایتان را می‌مکد و زمانی که تمام نیروی زندگی را از شما کشید، شما را به بیرون پرت می‌کند تا باقی سال‌های خفت بار خود را با این فکر سپری کنید که جوانی‌تان کجا رفته است. زندگی در این اسارت آرزوهایتان را کوچک می‌کند و به دلیل امید به زندگی پایین و عدم ارضای نیازهای اولیه‌تان، شما را پرخاشگر و ناامید می‌کند.

شما نه می‌توانید درون این سیستم زندگی کنید و نه می‌توانید اعتراض کنید و از سیستم بیرون بیایید، چون پول را فقط در نظام سرمایه داری می‌توانید پیدا کنید. پس شما همیشه قربانی خواهید بود.

تئاتر آشپزخانه با دکوری مناسب که شمایل یک آشپزخانه حرفه ای را دارد کار خود را آغاز می‌کند. بهتر است کمربندتان را ببندید چون در بروشور کار هیچ خلاصه و حتی نکته‌ای از کار نمی‌بینید و معلوم نیست با چه سرعتی و به کجا خواهید رفت. شما زودتر از آنچه فکر کنید در نمایش غرق می‌شوید. دلیلش هم کمدی جذاب و روایتی است که شما را به یاد زندگی خود می‌اندازد، به همین دلیل کارگردان متن را درست انتخاب کرده است چون کاملا با شرایط جامعه سازگاری دارد.

همانطور که گفته شد این کار در مورد طبقه کارگر است اما چیزی که مرا بسیار آزار داد، قیمت بلیط این نمایش بود که به بهای ۲۵ الی ۳۵ تومان است. تصور کنید یک کارگر با حقوق پایین بخواهد با خانواده‌اش بیاید و اجرا را تماشا کند، آیا با توجه به مشکلاتی که کارگران در زمینه معیشت خود دارند می‌تواند این کار را انجام دهد؟ کارگرانی که حتی حقوق روزانه‌شان از بلیط این نمایش پایین‌تر است. البته به این موضوع هم دیگر عادت کرده‌ایم که حرف با عمل همیشه یکی نیست.

نمایش دارای ریتم مناسب است و شما از ابتدا تا انتهای نمایش متوجه گذشت زمان نمی‌شوید. بازیگران هم بازی قابل قبولی از خود ارائه می‌دهند و همین‌ها سبب می‌شود که اجرای خوبی را ببینید. اما صدای پایین برخی بازیگران و همچنین حرکات اضافه شما را از نکات تاکید کار دور می‌کند و شما سردرگم خواهید شد.

نکته منفی که به نظرم در این نمایش بود گویش محلی در برخی دیالوگ‌هاست که با فضای نمایش در تضاد است.

با همه‌ی این‌ها نمایش آشپزخانه با کمدی جذاب و مضمونی قوی شما را به فکر وادار می‌کند و این ویژگی یک تئاتر خوب است.