گانگستر معروف آمریکایی که فیلم «رفتگان» بر اساس شخصیت وی ساخته شد، در زندان به قتل رسید.

پایگاه خبری تئاتر:«جیمز وایتی بالگِر» گانگستر معروف آمریکایی که فیلم «رفتگان» با بازی «جک نیکلسون» براساس شخصیت وی ساخته شد، در زندان به قتل رسید.

«وایتی» که به حبس ابد محکوم شده بود در حال سپری کردن حکم خود در نداتمتگاه هَزِلتون از مجموعه زندان فدرال ویرجینیای غربی بود که جسد کشته شده وی در زندان پیدا شد. دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه شمالی ویرجینیای غربی و اف‌بی‌آی تحقیقات خود در زمینه قتل وی را آغاز کرده اند.

زندگی و جنایات بالگِر بارها بر روی پرده نقره‌ای سینما به نمایش درآمده که یکی از مشهورترین این آثار فیلم «رفتگان» با بازی «جک نیکلسون» در سال ۲۰۰۶ است که در نقش این گانگستر ظاهر شده است. فیلم معروف و موفق دیگر که بر اساس شخصیت این گانگستر ساخته شده «توده سیاه» با بازی «جانی دِپ» در نقش بالگر در سال ۲۰۱۵ است.

این مجرم ۸۹ ساله به خاطر سطح بالای امنیت به زندان ویرجینیای غربی منتقل شده بود. او قبلاً نیز از زندان فلوریدا به زندانی در اوکلاهوما برده شده بود. این گانگستر رئیس دسته خلافکاران در سال ۲۰۱۳ به ۱۱ فقره قتل در مناطق «فلوریدا»، «اوکلاهوما» و «ماساچوسِت» محکوم شده بود. سه نفر از همدستان او شهادت داده بودند که وی مرتکب این قتل‌ها شده و نیز مرتکب «اخاذی» و «پول‌شویی» نیز شده است.

«بالگِر» یکی از تحت تعقیب‌ترین خلافکاران آمریکا بود که به مدت ۱۶ سال فراری بود تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۱ در سانتا مونیکای کالیفرنیا دستگیر شد.

بالگِر بخاطر رنگ موهای سفید به اصطلاح پلاتینیومی‌اش  با نام مستعار «Whitey» یعنی «سفید چهره» معروف بود و در بوستون بین تبهکاران به محبوبیتی رسیده بود که در مراسم Thanksgiving (روز شکرگزاری) به همسایه‌ها شام بوقلمون می‌دادند. او همچنین با عنوان قاتل خونسرد نیز معروف بود و هر که را سر راهش قرار می‌گرفت، به اصطلاح در یک چشم به هم زدن می‌کشت.

«تام دافی» افسر پلیس بازنشسته آمریکا که سال‌ها در مورد این تبهکار تحقیقات کرده درباره او می‌گوید: «می‌توانید به تاریخ تمام جنایات تبهکاران رجوع کنید لیکن نمی‌توانید کسی را شیطانی‌تر از «بالگِر» پیدا کنید.»