فراخوان مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن برای کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری منتشر شد.
پایگاه خبری تئاتر: در فراخوان کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری آمده است، فرهنگسرای بهمن با سابقه طولانی در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر، هم اکنون خود را موظف می‌داند که به تولید آثار ایرانی، اصیل و کالاهای فرهنگی هنریِ قابل بپردازد، هدف، تولید آثاری در زمینه هنر تئاتر است که از روح و جسم مردم برخاسته باشد و برای آنان عرضه شود. مرکز هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن در همین راستا این فراخوان را در سه بخش تئاتر صحنه‌ای فاخر، آثار سریع، کوتاه و موجز و آثار رادیویی به این شرح منتشر می‌کند: بخش تئاتر صحنه‌ای فاخر: هنرمندان و هنردوستان با توجه به علاقه‌مندی خود می‌توانند در هر سن و سالی برای یکی از بخش‌های این فراخوان شرکت کرده و با ارسال مشخصات خود به دبیرخانه فراخوان فرهنگ‌سرای بهمن در روند آموزش، تمرین و تولید این اثر مشارکت کنند:
  •   کارگردانی (فارغ التحصیلان، دانشجویان و کارگردانانی که تجربه کارگردانی دارند در اولویت انتخابند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه 50 نفر است.
  • بازیگری (این بخش شامل فارغ التحصیلان، دانشجویان، بازیگران و افرادی است که در زمینه هنر بازیگری استعداد، تحصیل و یا تجربه دارند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه 2500 نفر است.
  • نویسندگی (نمایشنامه‌نویسان، نویسندگان و افرادی که دستی بر قلم دارند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه 25 نفر است.
بخش آثار سریع، کوتاه و موجز: این بخش با هدف تولید آثار سریع، کوتاه و موجز با مدت زمان اجرایی 5 تا 10 دقیقه برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و به شکل هدفمند از هنردوستان، هنرجویان و هنرمندان دعوت به عمل می‌آید، در زمینه‌های آموزش، تمرین و اجرای اینگونه آثار، مشخصات خود به دبیرخانه فراخوان فرهنگ‌سرای بهمن ارسال کنند. هر هنرمند، هنردوست و هنرجوی علاقه‌مند به امور اجرا که در خود توانایی تولید آثار سریع، کوتاه و موجز را می‌بیند، می تواند در این بخش از فراخوان شرکت کند. هدف این بخش پرورش و ایجاد زمینه های رشد برای استعدادهایی است که در این زمینه با در اختیار داشتن فضای مناسب آموزش و تمرین، به شکل گروه‌هایی درآیند که در کوتاه ترین زمان ممکن به انتقال مفاهیم ناب با زبان نمایش در هر فضا و هر مکانی می‌پردازند. حداکثر ظرفیت پذیرش افراد در این بخش پس از آزمون اولیه 50 نفر است. بخش آثار رادیویی: همانگونه که از نام این بخش پیداست آموزش در زمینه تولیدات رادیویی از جمله پادکست‌ها، نمایش‌های رادیویی، گویندگی، برنامه‌سازی و آیتم‌سازی از مهمترین اهداف این بخش خواهد بود. علاقه‌مندان  این بخش می‌توانند با ارسال مشخصات خود و طی کردن دوره‌های آموزشی و تمرینات مستمر در این مرکز به تولیدات آثار رادیویی بپردازند. حداکثر ظرفیت پذیرش افراد در این بخش بعد از تست اولیه 70 نفر است. متقاضیان هر بخش می‌توانند مشخصات خود را شامل، (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شماره تماس و عنوان بخش مورد نظر) به سامانه پیامکی 2000183716 و یا پست الکترونیک bahman.theatre.info@gmail.com ارسال کرده تا برای آزمون اولیه فراخوانده شوند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ساب پرتال فرهنگسرای بهمن به نشانی https://16.farhangsara.ir مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55051386 تماس بگیرند.