«اسکریپت ریدر» فیلمنامه اصلی برخی از مهم ترین سریال های تلویزیونی جهان همچون «افسار گسیخته»، «۲۴» و «گمشده» را منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: سال ۲۰۱۷ میلادی سایت ScriptReaderPro در قلب هالیوود کالیفرنیا فیلمنامه اصلی ۵۰ فیلم سینمایی را منتشر کرد و حال دوباره این وبسایت آمریکایی در اقدامی مشابه فیلمنامه اصلی ۵۰ سریال تلویزیونی را  عرضه کرده است. این فیلمنامه ها که منابعی بی نظیر برای دانشجویان و علاقه مندان به فیلمنامه نویسی به حساب می آیند هم اکنون در این وبسایت برای دانلود به صورت رایگان قرار دارد.

این فیلمنامه ها به پنج گروه درام، کمدی، اکشن/ماجراجویی، تریلر و ترسناک تقسیم شده اند و شامل انواع فرمت ها اعم از تک دوربینه، چند دوربینه، نیم ساعته، یک ساعته، پخش در شبکه های آنلاین و سریال های تلویزیون های کابلی است.

«اسکریپت ریدر» این فیلمنامه ها را با این مقدمه منتشر کرده است: اگر می خواهید بدانید چگونه برای تلویزیون بنویسید، خواندن پایلوت های تلویزیونی یکی از بهترین روش ها برای تقویت این مهارت است. شما با نحوه پرداخت شخصیت ها و خلق جهان آنها آشنا می شوید و از همه مهمتر مطالعه این فیلمنامه به شما کمک می کند تا چگونه یک تعلیق و دسیسه در متن بگنجانید که مخاطب مشتاق خواندن اپیزود بعدی باشد.

لیست این فیلمنامه ها شامل برخی از معروف ترین سریال های تلویزیونی شامل «جک رایان» محصول اخیر آمازون تا «۲۴»، «هانیبال» و «آینه سیاه» است.

گزیده ای دیگر از این فیلمنامه ها به شرح ذیل است:

بخش درام:

«بهتره با ساول تماس بگیری»، «Breaking Bad – افسار گسیخته»، «ER» و «خانه پوشالی»

بخش کمدی:

«دوستان»، «مرد خانواده» و «خانواده امروزی»

بخش اکشن و ماجراجویی:

«۲۴»، «وایکینگ ها»، «میهن» و «گمشده»

بخش تریلر یا مهیج:

«گاتهام»، «لیست سیاه»، «فارگو» و «آینه سیاه»

بخش ترسناک:

«هانیبال»، «جیغ»، «داستان ترسناک آمریکایی»  و «walking dead -مردگان متحرک»

برای مشاهده لیست کامل فیلمنامه ها و دانلود آنها به این سایت مراجعه کنید.