حراج مجسمه‌های اسکار بسیار نادر است زیرا اعتقاد بر این است که اسکار را نباید خرید بلکه باید برد. با این حال، مجسمه اسکار «بهترین فیلم» سال ۱۹۴۷ به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

پایگاه خبری تئاتر: مجسمه اسکار جایزه «بهترین فیلم» سال ۱۹۴۷ که برای فیلم «قرارداد شرافتمندانه» با بازی «گریگوری پِک» اهدا شده بود در یک حراجی در لس‌آنجلس به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

در این حراجی مجسمه اسکار جایزه «بهترین فیلم» سال ۱۹۳۵ هم که به فیلم «شورش در کشتی بونتی» اهدا شده بود به مبلغ ۲۴۰ هزار دلار چکش خورد.

همچنین آرشیوی از مدارک و فیلم‌نامه «جادوگر شهر آز» به قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به فروش رسید. در این حراجی مجموعاً ۸ میلیون دلار آثاری از این دست به فروش رسید.

از دیگر اقلام این حراجی می‌توان به کلاه «تای» در فیلم «جنگ ستارگان» که به مبلغ ۲۴۰ هزار دلار، یک تپانچه فِیزِر از سریال «پیشگامان فضا» به مبلغ ۱۹۲ هزار دلار، «هاوِربورد» مارتی مک‌فلای در فیلم «بازگشت به آینده۲» که به قیمت ۱۰۲ هزار دلار و «بلیت طلایی» از فیلم «ویلی‌وونکا و کارخانه شکلات‌سازی» که به قیمت ۴۸ هزار دلار به فروش رسیدند.

تا کنون بالاترین مبلغی که در حراجی برای اسکار یک فیلم پرداخت شده، توسط «مایکل جکسون» انجام شده که در سال ۱۹۹۹ اسکار «دیوید او سلزنیک» برای فیلم «بر باد رفته» را به مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خریداری کرد.

به گزارش فارس، مجسمه اسکار ۱۳.۵ اینچ (تقریباً ۳۴ سانتی‌متر) ارتفاع و ۸.۵ پوند (۳ کیلو ۸۵۵ گرم) وزن دارد. بیشتر وزن مجسمه اسکار از فلزی با نام «بریتانیا» ساخته می‌شود که با طلای ۲۴ عیار روکش می‌شود که قیمت به‌روز طلای بکار رفته در آن حدود ۴۰۰ دلار است. تا سال ۲۰۱۲ حداکثر ارزش پولی برای یک مجسمه اسکار کمتر از هزار دلار برآورد شد. قیمت تمام فلزات بکار رفته در مجمه اسکار شامل، قلع، مس و طلا حدود ۶۵۰ دلار آمریکا برآورد می‌شود.

بیشترین ارزشی که اسکار به همراه می‌آورد ارزش معنوی و نیز از منظر ارزش مادی بالا بردن دسمتزد هنرپیشگان است به صورتی که طبق تحقیقی که دانشگاه کالگِیت انجام داده هنرپیشگان مرد پس از دریافت اسکار دستمزدشان تا رقم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد هرچند این تغییر در مورد هنرپیشگان زن خیلی مشخص و شفاف نیست و بالاترین رقم ثبت شده دستمز هنرپیشه زن دارنده اسکار ۵۰۰ هزار دلار برای بازی در یک فیلم پرداخت شده است.