مراسم بزرگداشت احترام برومند در جشنواره قصه‌گویی برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: در مراسم نکوداشت احترام برومند که در سومین روز  بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آذرماه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد رضا بابک در سخنانی درباره این چهره پیشکسوت اظهار کرد: ما باید با احترام نام احترام برومند را به زبان بیاوریم؛ نه فقط خانم احترام برومند بلکه خانواده برومند. وقتی به زندگی داوود رشیدی نگاه می‌کنم انگار او مانند چراغی روشن بود و اطرافیانش مانند شاپرک به دورش می‌چرخیدند و او سعی می‌کرد به خانواده‌اش نور بدهد.

این بازیگر و نویسنده افزود: احترام برومند با حضورش در صداوسیمای آن زمان محبوبیت خاصی در میان خانوده‌ها پیدا کرده بود، زیرا حضور او صادقانه و مهربانانه بود. او از طریق صدا و سیما توانسته بود با خانواده‌ها ارتباط برقرار کند و در کنار قصه‌گویی اگر پندی می‌داد واقعا تاثیر بسزایی در جامعه داشت.

رضا بابک با اشاره به آشنایی و همکاری‌اش با مرضیه برومند - کارگردان و خواهر احترام برومند - گفت: ما زمانی که در کانون پرورش فکری با هم کار می‌کردیم چند نمایشنامه از بیژن مفید به اجرا درآوردیم و زمانی که برای ما مشکلی پیش آمد و از کانون بیرون آمدیم احترام برومند با آقای رشیدی صحبت کرده بود و در تلویزیون واحد نمایش را برای کودک و نوجوان تشکیل دادند. در آن زمان به همت احترام برومند گروهی را تشکیل دادیم و تله‌تئاتر برای نوجوانان کار می‌کردیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: خانواده رشیدی و برومند خدمات بزرگی به هنر کرده‌اند و برای بچه‌ها قدم‌های بزرگی برداشته‌اند. دست همه آن‌ها را می‌بوسم و به احترام‌شان کلاه از سر برمی‌دارم.

سپس کلیپی از احترام برومند برای حاضران پخش شد که در آن او قصه زندگی خود را تعریف کرد.

در ادامه برنامه منصور ضابطیان در سخنانی گفت: معمولا در مراسم‌ نکوداشت می‌گویند صحبت کردن درباره کسی سخت است، اما این موضوع برای من سخت نیست، زیرا سال‌هاست با آن زندگی کرده‌ام و همیشه با من است. چیزی که برای من  سخت است این است که به بچه‌های حاضر در مراسم چطور بگویم درباره چه کسی صحبت می‌کنم.

این مجری و نویسنده در ادامه خاطره‌ای از فرستادن نقاشی‌اش به تلویزیون و دریافت کارتی از احترام برومند تعریف کرد و گفت: من همه جا با این کارت پز می‌دادم که خانم احترام برومند برای من کارت فرستاده و فکر می‌کردم این کارت را فقط برای من فرستاده است. با آن کارت، تلویزیون رویای کودکی من شد و امروز من با آن رویا زندگی می‌کنم. اگر من در تلویزیون هستم و اگر نویسنده شدم به خاطر رویایی است که شما برای من ساختید خانم برومند. خوشحالم این فرصت به من داده شد تا از این رویا تشکر کنم.

ضابطیان سپس افزود: من این افتخار  را دارم که اولین مصاحبه با خانم احترام برومند را  بعد از انقلاب  انجام دادم.  زمانی هم که در تلویزیون برنامه‌ساز شدم سعی کردم از حضور او استفاده کنم. خانم احترام برومند یکی از ارکان اصلی برنامه‌های من بود؛ بماند که یک روز آمد تلویزیون و به او گفتند دیگر اجازه حضور ندارد. زمان همه چیز را حل  می‌کند. ما تلویزیونی‌ها به این نامه‌ها عادت داریم.

او در ادامه بیان کرد: من یکی از محصولات کارخانه رویاسازی شما هستم خانم برومند! مانند رضا بابک کلاه ندارم که از سر بردارم اما با همه وجودم آمدم تا این حرف‌ها را بزنم.

در بخش دیگری از این مراسم، نکوداشت احترام برومند با حضور فاضل نظری - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان -، محمدرضا زمردیان - معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان -، رضا بابک، مرضیه برومند و لیلی رشیدی - بازیگر و دختر احترام برومند - برگزار شد و اولین نشان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به احترام برومند تقدیم شد.

احترام برومند نیز در سخنانی کوتاه  با بیان خاطره‌ای از کسی که می‌خواست با او مصاحبه داشته باشد گفت: هیچ‌گاه ناراحت نبودم که دیگر در تلویزیون حضور ندارم. دوباره به تلویزیون آمدم، اگرچه شما بچه‌ها آن را ندیدید اما می‌خواهم بگویم من همه شما را دوست دارم.

او سپس گفت: من از کانون خاطره‌های خیلی خوبی دارم. امروز یکی از آن خاطره‌های خوب است. باید یادی کنیم از بزرگانی که در کانون رشد کردند و جهانی شدند؛ یادی کنیم از عباس کیارستمی و مرتضی ممیز.

مرضیه برومند نیز در سخنانی کوتاه گفت: خواهر من راه‌گشای ما بود و راه را به ما نشان داد. ما پا جای پای او گذاشتیم. درود می‌فرستم به روح بزرگ داوود رشیدی که اکنون در میان ماست.

در پایان مراسم نیز قصه‌ای به مناسبت شب یلدا اجرا شد.