«میان دو آب» اثر «ایساکی لاکوئستا» برنده سی و سومین دوره جشنواره «مار دِل پلاتا» که تنها رویداد سینمایی A-class آمریکای لاتین است، شد.

پایگاه خبری تئاتر: «میان دو آب» اثر «ایساکی لاکوئستا» برنده سی و سومین دوره جشنواره «مار دِل پلاتا» که تنها رویداد سینمایی A-class آمریکای لاتین است، شد.

«ایساکی لاکوئستا» فیلمساز اسپانیایی برنده سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «مار دل پلاتا» در کشور آرژانتین شد. «ازراعیل گومز رومِرو» نیز بخاطر بازی در این فیلم جایزه «بهترین هنرپیشه نقش اصلی» را دریافت کرد.

الکوئستا که در سال ۲۰۰۶ با فیلم «اسطوره زمان» برنده جشنواره «سن سباستین» شده بود در فیلم «میان دو آب» زندگی دو کولی جوان در جزیره «سن فرناندو» را به شکلی مستند داستانی روایت می‌کند. جشنواره «مار دل پلاتا» جایزه خود را به دلیل قدرت فیلم برداری این فیلم و جستار اجتماعی سیاسی و نژادی واقع‌گرایانه آن با ارتباط قدرتمند شخصیت‌های با زمان به فیلم «میان دو آب» اهدا می‌کند.

جایزه «بهترین کارگردانی» به «روبرتو مینِروینی» برای فیلم «آنگاه که دنیا در آتش می‌سوزد چکار خواهی کرد؟» رسید. همچنین جایزه «بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن» به هنرپیشه غیر حرفه‌ای «جودی هیل» برای بازی در همین فیلم اهدا شد. این فیلم نیز به بیان تاثیرات هر روزه نابرابری‌های اجتماعی و نژادی در آمریکای جنوبی می‌پردازد.

«جایزه ویژه هیات داوران» به «جِی سالاویتزا» و «آر نادر مِسورا» برای فیلم «مرده و دیگران» و «ایوان فاند» برای فیلم «بارانی ملایم خواهد بارید» رسید.

با توجه به اینکه فرانسه مهمان افتخاری امسال این جشنواره بود، جایزه «یک عمر دستاورد هنری» به سه شخصیت هنری این کشور، «ژان پییِر لیو» هنرپیشه، «لئو کاراکس» فیلمساز، و «پییِر ریچارد» کمدین رسید.