کارگروه نقد آثار جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر، نمایش های شرکت کننده در بخش های مختلف را نقد می کند.

پایگاه خبری تئاتر: قدان نقد و گفتگوی تئوریک پیرامون تئاتر، رشد توهم، سترگی خطا و گم شدن در راه و بیراهه را در پی دارد. با توجه به اهمیت مقوله نقد، کارگروهی متشکل از منتقدان عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران خانه تئاتر و همچنین منتقدان آزاد، در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، آثار شرکت کننده در بخش های مختلف این جشنواره را نقد خواهد کرد.

این کارگروه با مدیریت امید طاهری از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، و در همکاری موثر با دبیرخانه جشنواره سی و هفتم، با دعوت از منتقدان شاخص در حوزه تئاتر، تلاش دارد با نگاهی فنی آثار این دوره از جشنواره تئاتر فجر را رصد کند.

علاقه مندان می توانند نقدهای مکتوب این کارگروه را در سایت کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به آدرس http://iatc.theater.ir دنبال کنند. گفتنی است نقد آثار اجرا شده در هر یک از روزهای جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر، با یک روز تاخیر در سایت مربوطه منتشر خواهد شد.

همچنین علاقه مندان می توانند اسامی منتقدان حاضر در کارگروه نقد و آثاری که در هر روز از ایام جشنواره نقد خواهند شد را به صورت روزانه در کانال تلگرامی کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ملاحظه فرمایند.

این کارگروه تلاش می کند تا در بخش های مختلف جشنواره، آثار شرکت کننده از شهرهای مختلف کشور را نیز در کنار نمایش های شرکت کننده از تهران و دیگر کشورها مورد نقد قرار دهد.

تا کنون منتقدانی چون : رضا آشفته، امید طاهری، صمد چینی فروشان، رفیق نصرتی، حمید رضا قنبری، منوچهر اکبرلو، احسان زیور عالم و عرفان پهلوانی، نقدهای روز اول و دوم جشنواره را بر عهده گرفته اند. بدیهی است در روزهای آتی اسامی دیگری به این لیست اضافه خواهد شد.