مریم کاظمی، کارگردان تئاتر با اعلام برنامه‌های اخیر گروه تئاتر مستقل گفت: پروژه نمایشی آرش کمانگیر یا حماسه آرش از جمله کارهایی است که با حضور فارغ التحصیلان نمایشی این گروه تمریناتش آغاز شده است و به اجرا خواهد رسید.

پایگاه خبری تئاتر: «مریم کاظمی» ، بازیگر و کارگردان تئاتر و مستول گروه تئاتر مستقل درباره برنامه‌های این گروه تئاتر عنوان کرد: آخرین اجرای گروه تئاتر مستقل «ساعت هشت در کشتی» بود که اردیبهشت ماه در تالار هنر به پایان رسیده و از آن تاریخ به بعد ما مشغول جمع آوری دکور و دپو کردن آن برای احتمالا اجراهای بعدی هستیم.

وی درباره کلاس‌های آموزشی گروه تئاتر مستقل توضیح داد:‌ این کلاس‌ها همه ساله برگزار می‌شود و متقاضی خاص خود را دارد که از تابستان برای چهار ترم یک ساله برنامه‌ریزی می‌شود. کلاس‌ها زا ابتدای تیر آغاز و شامل نمایش‌های خلاق گروه‌های سنی مختلف است که از ترم دوم تفکیک سنی می‌شوند و نمایش‌های خاص خود را اجرا می‌کنند، الان در آستانه جلسه پنجم کلاس‌ها با تمرین نمایش‌های «بابا لنگ دراز» برای رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و «پیتر پن» برای رده سنی ۶ تا ۱۰ سال هستیم.

کاظمی درباره پروژه آرش کمانگیر یا حماسه آرش گفت: این پروژه تمریناتش را آغاز کرده و انتخاب نقش با حضور فارغ التحصیلان کلاس‌های گروه تئاتر مستقل در رده سنی ۸ تا ۱۸ سال که تا به حال چندین نمایش بازی کردند،‌ می‌کند.

وی درباره فهرست کارهای بزرگسال نمایشی این گروه گفت: دو نمایش «بودوکیوار» و «ملودی ورشو» در اولویت اجرای بزرگسال گروه ما قرار دارند ولی اگر هیچکدام به اجرا نرسند «سه زن چاق ان تیپ» را برای اولویت بزرگسال درنظر داریم.

کاظمی درباره اولویت‌های اجرای گروه کودک نیز گفت: شاهزاده خانم بدترکیب، کلوچه دارچینی و ماه پیشونی جزو این گروه هستند که کلوچه دارچینی و ماه پیشونی کاری از گروه تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سالن وزرا پاییز اجرا می‌شود و شاهزاده خانم بدترکیب نیز کاری از مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر مستقل است.