بالاخره سومین و آخرین روز اجرای نمایش جشنواره استانی هم به پایان رسید و با احتساب سه اجرای روز سه شنبه و اجراهای روزهای قبل، داوران به تماشای تمام 10 اثر راه یافته به جشنواره نشستند تا در نهایت علاوه بر تقسیم جوایز در مراسم اختتامیه، اثرات برگزیده برای معرفی به مرحله بعدی را مشخص کند.

سایت خبری اصفهان تئاتر/نسیم خادم عباس

 

حضور پررنگ "شهرزاد" در تالار هنر

بالاخره سومین و آخرین روز اجرای نمایش جشنواره استانی هم به پایان رسید و با احتساب سه اجرای روز  سه شنبه و اجراهای روزهای قبل، داوران به تماشای تمام 10 اثر راه یافته به جشنواره نشستند تا در نهایت علاوه بر تقسیم جوایز در مراسم اختتامیه، اثرات برگزیده برای معرفی به مرحله بعدی را مشخص کند. هرچند که باز هم سالن کوچک تالار هنر، دردسرساز شد و خیلی ها پشت در بسته ماندند، و درنهایت خیل عظیمی از تئاتری های اصفهان نتوانستند چهار اثر از 10 اثر را به تماشا بنشینند، اما به هر صورت امروز داوران تصمیم نهایی را می گیرند تا نمایندگان اصفهان در جشنواره منطقه ای فجر شناخته شوند.

قصه بگو یا بمیر

این نمایش به کارگردانی احسان جانمی و بازی رسول هنرمند، مائده وحید و محسن احمدی، در سالن کوچک تالار هنر، اجرا شد. روایتی جدید از داستان کهن شهرزاد قصه گو، که کامران شهلایی، نویسنده اثر، نه به روایت خود شهرزاد، که به واپسین عروس کشته شده، پیش از آغاز حکایت اول هزار و یک شب، می پردازد. روایت تام داستان در زمانی کوتاه، میزانسن های دقیق و چشمگیر، بازی متفاوت رسول هنرمند و طراحی نور نمایش، المان هایی بودند که در اجرای "قصه بگو یا بمیر" مورد توجه تماشاچیان اثر قرار گرفت

سندباد نامه به روایت شبانه های شهرزاد

اثری متفاوت در کارنامه پویان عطایی، به روی صحنه سالن اصلی تالار هنر رفت. با آنکه این نمایش از داستانی مطلوب و میزانسن های نسبتا خوب بهره می برد اما پویان عطایی بیشترین ضربه را از بازی بعضی بازیگرانش گرفت، که نه تنها در اتقال حس دچار مشکل بودند بلکه حتی در ادای درست دیالوگ ها مشکل داشتند، و در کنار موسیقی بلندی که در برخی صحنه ها طنین انداز می شد، فهم داستان را برای برای مخاطب بسیار مشکل می ساختند. اما به هر صورت پویان عطایی می تواند با درس گرفتن از چنین تجربه هایی، و دقت بیشتر، نمایش های بهتری را برای مردم اصفهان آماده کند.

ایستگاه صفر

نمایشی که در اجراهای عموم نیز مورد توجه قرار گرفته بود، "ایستگاه صفر" از پیمان کریمی بود که در دوره قبلی جشنواره همه را شگفت زده کرد. هرچند که به اعتقاد بسیاری، "بخش شماره شش" اثری قوی تر از نمایش جدید کریمی بود، اما باز هم "ایستگاه صفر" توانست توجه خیلی ها را جلب کند. طراحی های جالبی که پیمان کریمی در میزانسن های خود با کمک از دکور جالب توجه روی صحنه، انجام داده بود، مهم ترین ویژگی این نمایش بود. بازی های قابل قبول و داستان جدید و خوب نمایش، از دیگر نکات مثبت "ایستگاه صفر" بودند. فرزاد قاسمی، مهرنوش مردیها، بهزاد سیفی، علی پاکروان، فرهاد فتحی، نرگس صابری، احسان خادمی و محسن هادی، بازیگران تحت هدایت پیمان کریمی در آخرین اجرای جشنواره تئاتر استانی بودند.