سه شنبه , ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
  • «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    «دونده» امیر نادری چهل ساله شد

    دونده شاهکار کالت و تماشایی امیرنادری چهل ساله شد.

  • شکست ورزش در زمین سینما

    شکست ورزش در زمین سینما

    به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا اغلب فیلم‌های ورزشی موفق نیستند؟

  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

    هر چند سال یک بار فیلمی از راه می‌رسد و با شکستن‌ رکوردهای گیشه به جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌پیوندد.

  • «روبرتو کاوالی»، طراح لباس ایتالیایی درگذشت

    «روبرتو کاوالی»، طراح لباس ایتالیایی درگذشت

    «روبرتو کاوالی» طراح مُد معروف ایتالیایی در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

  • داستان بلاتکلیفی‌های «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    داستان بلاتکلیفی‌های «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی

    مرور آن چه بر «مست عشق» در چهار سال تولیدش گذشت، اهمیت این فیلم را، هم در موضوع و هم در شیوه تولید روشن‌تر می‌کند. فیلمی که از لحظه انتخاب بازیگران با حاشیه روبه‌رو بود و حالا که در آستانه اکران قرار گرفته، سینمای ایران شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به هر زمان دیگری تجربه می‌کند.

    فرزاد موتمن: سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    فرزاد موتمنفرزاد موتمن: سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟

    فرزاد موتمن با اشاره به این‌که در سینمای ایران تنوع ژانر وجود ندارد ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی بتواند دوباره در سینما جان بگیرد و تهیه‌کنندگان از سرمایه شخصی خود برای فیلم‌ها هزینه‌ کنند.

    در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم

    در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم

    از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها

    گفتگو با مدیر کل هنرهای نمایشی از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها

    دوره‌ای که سینما مخاطب را درگیر می‌کرد گذشته است

    گفت‌وگو با مرتضی علیزاده، کارگردان فیلم «بی بدن» به مناسبت اکران در سینماها دوره‌ای که سینما مخاطب را درگیر می‌کرد گذشته است

    سینمای نفتی و ممیزی دو عامل اصلی بحران در سینمای ایران

    جابر قاسمعلی مطرح کرد؛ سینمای نفتی و ممیزی دو عامل اصلی بحران در سینمای ایران

    یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

    یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟

    تئاتر محل گفت‌وگو است و علیه جامعه تک‌صدایی. بی‌شک تئاتر تعاملی اگر به استلزامات واقعی تعامل و گفت‌وگو وفادار باشد، می‌تواند در این مسیر راهی هر چند کوچک به رهایی و رستگاری بگشاید، اما نکته اینجاست که تئاتر نمی‌تواند فقط کارکردگرایانه باشد و ‌باید به زیباشناسی صحنه به ‌مثابه یک ضرورت نگاه کند. بدون داشتن یک نظام پیشروی زیباشناسانه، تقلیل دادن یک اجرا به پدیده‌ای کاربردی می‌تواند محافظه‌کارانه باشد.

    آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟

    موسیقی درمانی شکلی از درمان است که از موسیقی برای کمک به دستیابی به اهداف فردی بیمار استفاده می‌کند. این رویکرد مبتنی بر شواهد شامل تکنیک‌هایی مانند گوش دادن، تأمل و ایجاد موسیقی تحت راهنمایی یک موسیقی‌درمانگر آموزش دیده است.

    وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

    وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید

    ۴۷ سالی از انتشار کتاب «هیچکاک/ تروفو» (پرویز دوایی عنوان «سینما به روایت هیچکاک» را در ترجمه فارسی بر آن گذاشت)، که محتوایش گفت‌وگوی تروفو و هیچکاک درباره فیلم‌های هیچکاک است، می‌گذرد.