فارس باقری، اشکان خیل نژاد و ستاره پسیانی با حکم بهزاد صدیقی دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به عنوان اعضای گروه انتخاب بخش مسابقه مونولوگ این جشنواره معرفی و منصوب شدند
کارگاه بازیگری محمد رحمانیان با عنوان "مواجهه با نقش" در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
ماهور الوند از بازیگران فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، بازی خود در این اثر سینمایی را آغاز کرد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیحسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام از روز چهارشنبه در تهران آغاز شد و حسن معجونی و حبیب رضایی نخستین بازیگرانی بودند که جلو دوربین رفتند.
اجرای نمایش «خروج ممنوع» به کارگردانی گیتی قاسمی از نهم آذرماه دوباره شروع میشود.
کارگردان فیلم «کژال» با انتقاد از برخوردهای توهینآمیز با هنرمندان در برخی سفارتخانههای کشورهای خارجی گفت: تحریمهای اخیر مشکلاتی را برای فعالیت و حضور سینماگران در رویدادهای بینالمللی به وجود آورده است
با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم سینمایی «کلمبوس»، پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.
فیلم سینمایی «شماره ١٧ سهیلا» به تهیهکنندگی سیدامیر سیدزاده و کارگردانی محمود غفاری در بخش اصلی مسابقه جشنواره بینالمللی ٢٠١٩ داکا در کشور بنگلادش پذیرفته شد.
عوامل و مجری برنامه "من و شما" به دلیل اتفاقاتی که در قسمت امروز(جمعه ۹ آذر) این برنامه تلویزیونی با حضور مسعود فراستی رخ داد، از سوی مدیر شبکه "شما" توبیخ شدند.
برنامه اخیر من و شما شاهد مجادله لفظی مسعود فراستی (کارشناس) و آرش ظلی پور (مجری) بود و در نهایت فراستی، برنامه زنده را به نشانه اعتراض، ترک کرد.
کتاب "زیباییشناسی نمایشی ژان ژنه" و دو نمایشنامه از والنتین کراسناگوروف روانه بازار کتاب شدند.
17 نمایش در هفته جاری در تالارهای نمایشی پایتخت به روی صحنه آمد.
این روزها نمایش «آهسته با گل سرخ» به نویسندگی زندهیاد اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته است. نمایشی که به طور مشخص به روزهای منتهی به انقلاب ۱۳۵۷ میپردازد. مرزبان پیش از این هم این نمایش را اجرا کرده بود و حالا دومین بار است که تجربه کارگردانی این نمایشنامه را میچشد. بازیگرانی مانند حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری نیز در این نمایش بازی میکنند. مرزبان چهار دهه است که مشغول اجرای آثار رادی است و در این راه هم مویش را سفید کرده است. به همین مناسبت پای صحبتهای او نشستهایم.
حرص و طمع در تئاتر ايران بيداد ميكند. هنر واقعي را ناديده ميگيرند. رادي براي هنر واقعي جانش را گذاشت. اكبر رادي سالها وقت ميگذاشت و گاهي چند بار يك متن را بازنويسي ميكرد. رادي نمايشنامه «روزنه آبي» را در ۲۰ سالگي نوشته است
اين روزها نه تنها در تئاتر كه در تمام زمينههاي هنري و فرهنگي كشور با خيل عظيم جشنوارهها يا در اصطلاح دستاندركاران برگزاري با «رويدادها» مواجه هستيم، اما اين پرسش نيز به وجود ميآيد كه چه عاملي موجب ميشود باوجود برگزاري برنامههاي متعدد از اين دست هيچ اتفاق قابلتوجهي در عرصه فرهنگ و هنر رخ ندهد؟
مرزبان به هيچ عنوان سراغ دراماتورژي و بهروز رساني متن نرفته است و اثري به شدت شلخته و از هم پاشيده را روانه سنگلج كرده است. در واقع، از اين كارگردان كاركشته و با تجربه، اين كار بعيد به نظر ميرسد. پرسش اساسي كه براي تماشاگر پيش ميآيد اين است كه چرا مرزبان متني را كه درباره انقلاب ۵۷ است، بدون هيچ تغيير و بهروز رساني در سال ۱۳۹۷ روي صحنه برده است؟
مراسم افتتاحیه نمایشگاه و مسابقه پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر» با معرفی نفرات برگزیده این رویداد در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
. متاسفانه به دليل فضاي تاسفباري كه اين روزها در سينما حاكم است، پخشکنندهها حاضر نيستند فیلمهای خارج از بدنه و جريان اصلي سينما را اكران كنند هر چند اکثرشان معتقد بودند که فیلم ظرفیت ارتباط با مخاطب را دارد. همینکه اسم فيلم مستند مطرح میشود، حاضر به اكران فيلم نيستند.
برادران كوئن با «تصنيف باستر اسكراگز» اينچنين زايش تمدن غرب و حكايتهاي مرگ را با يكديگر عجين ميگردانند. ذوق و قريحه بصري كوئنها در تمام لحظات زيبا و تماشايي فيلم مثالزدني و ستايشآميز است و تواناييشان در روايت مجموعه داستاني چندلحني با همنشيني دقيق اجزاي گوناگون و توامان نوآوريهاي خلاقانه به پشتوانه سنت چيزي است كه قادر است دليجانِ سينما را از مرگ رهانده و كماكان زنده نگاه دارد. شبيه به تصوير اسبِ پشت جلد كتاب كه با آنكه به پشت سر نظر دارد همچنان رو به جلو حركت ميكند.
ما از مسائل عميق خوشمان ميآيد. مشتاقان مسائل عميق هستيم! اما معتقد نيستيم آثارمان با يكديگر در ارتباط و متصل هستند. اين يك جور نگاه نقادانه است. كار ما نيست.