مستند «مهرجویی؛ کارنامهی چهل ساله» طی پنج سال و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ تهیه شده است.
برگ برنده «مَثلِث» در این نکته است که موقعیت نه چندان استعلایی خویش را از طریق بازخوانی متون شکسپیری به سیاست و اجتماع گره زده و اراده معطوف به قدرت را حتی در مناسبات میان اشیا به نمایش گذاشته است
شطرنج باد یادآور استعداد اوست و به نوعی ادای احترام گیتا اصلانی به میراث پدرش است. گیتا میگوید: «وقتی پدرم نسخه ترمیم شده را دید گفت مثل ملاقات با روانکاوی است که به او یادآوری کرده اصلا چرا میخواسته فیلمساز شود. او واقعا خوشحال بود. پدرم از هیچ چیز پشیمان نیست. این فیلم مانند فرزندی است که گم کرده و اکنون آنها دوباره به هم رسیدهاند.»
کلی مارسل در اولین تجربه حرفهای خود در مقام فیلمساز، پشت دوربین ونوم ۳ قرار میگیرد.
داوود قچاق، تهیهکننده تلویزیون بر اثر ایست قلبی درگذشت.
نیکلاس کیج بازیگر اسکار گرفته سینما، خود را آماده بازی در یک مجموعه تلویزیونی اکشن ابرقهرمانانه میکند.
بهداد باقری فعال عرصه انیمیشن و سرپرست بخش رندر و نورپردازی انیمیشن «شمشیر و اندوه» به ارایه توضیحاتی درباره انیمیشن ایران پرداخت
خواکین فینیکس، اما استون، آستین باتلر و پدرو پاسکال بازیگران فیلم بعدی آری آستر با مدیریت فیلمبرداری داریوش خنجی شدند.
نمایش «ژیلت» به کارگردانی حسن جودکی روز جمعه ۲۵ اسفند در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به کار خود پایان میدهد.
تلویزیون از امروز، ۲۴ اسفند تا سهشنبه، ۲۹ اسفند ماه ۶۳ فیلم سینمایی و تلویزیونی به روی آنتن می برد.
فرهادی به دعوت موسسه فیلم و تلویزیون «ساتیاجیت رای» در یک کنفرانس درباره مرمت و آرشیو آثار سینمایی در هند حضور مییابد.
علیرضا زرین دست از چگونگی علاقه مندی خود به سینما گفت و فیلمهای که از تجربه کار کردنشان لذت برده است.
با پیام جمشید هاشم پور ، آخرین نشست شبهای بخارا در سال ۱۴۰۲ در حالی برگزار شد که به موضوع «قهرمان در سینمای ایران» اختصاص داشت.
اگرچه که تئاتر حاصل خود بر اساس رمان «مأمور مرگهای غیراتفاقی» به قلم حسام حیدری بنا شده و کمدی حاصل در خلال حیرتانگیزش تلاش میکند تا علاوه بر خنده گرفتن از مخاطبانش آنها را به عمق معنایی نیز به پیش ببرد اما تمام اینها اتفاقاتی است که در متن نمایش افتاده و در اجرا و در بخش کارگردانی صحنهها مانند قطعاتی از پازل به درستی در کنار هم نمینشینند و به تجانس ایجابی دست نمیزند.
پردیس پورعابپردیس پورعابدینی بازیگر سریال «گناه فرشته»، تازهترین اثر شبکه نمایش خانگی میگوید: بارها ویدیو دادگاه شهلا جاهد را دیدم. ما در مقام قضاوت نیستیم، اما هنوز هم نمیدانیم اصل ماجرا چرا بود. دیالوگ «ولی بازم دوست دارم» او که لب خوانی کردهاند برایم خیلی دردناک است.
دینی بازیگر سریال «گناه فرشته» میگوید: بارها ویدیو دادگاه شهلا جاهد را دیدم. ما در مقام قضاوت نیستیم، اما هنوز هم نمیدانیم اصل ماجرا چرا بود. دیالوگ «ولی بازم دوست دارم» او که لب خوانی کردهاند برایم خیلی دردناک است.
روایت «هوشنگ ابتهاج» از ربنای استاد شجریان را ببینید.
کارگردانی اثر ممکن است در وهله اول ساده به نظر بیاید. در واقع همینطور هم هست. سازنده توانسته با رنگ و نور شرایط و احساسات افراد را در وضعیت و موقعیتهای مختلف به خوبی توصیف کند. در سکانسهای ابتدایی همه چیز تازه و مطلوب است. میشود بوی سبزیهای معطر را در آشپزخانه حس کرد. سکانسها زنده هستند و آشپزخانه روح دارد. نور خورشید میتابد و کاراکترها را نیز شفاف و پر امید تصویر میکند.
این پروژه که طبق گزارشها در آینده نامعلوم به وقوع میپیوندد، میتواند از فرنچایز «غارتگر» یک آنتولوژی مبنی بر دورههای تاریخی بسازد. به این معنا که هر یک از فیلمهای این فرنچایز در دوره تاریخی متفاوتی روایت خواهند شد. با توجه به این موضوع، در ادامه ۱۵ دوره تاریخی که فرنچایز «غارتگر» میتواند بهشان سر بزند را معرفی خواهیم کرد.
آقای وندرس هم در هفتاد و هشت سالگی بعد از سالها جستوجو در معنای زندگی در فیلمهایش و تصویرسازیهای خاص خودش، به احتمال زیاد در شگفتی از توالتهای عجیب و غریب توکیو، فیلمی ساخته است در ستایش سادگی زندگی، هنر، ادبیات، موسیقی، نوار کاست، عکاسی آنالوگ و سکوت.
سریال «شوگون» (Shōgun ) بر اساس رمانی از جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵، حماسهای گسترده است که در ژاپن فئودالی اتفاق میفتد. این مجموعه درام تاریخی ما را به دنیای فئودالی ژاپن میبرد، جایی که ساموراییها قدرت را در دست دارند و مرگ بر بدنامی ارجح است. شوگون در میان پسزمینه دسیسههای سیاسی و مبارزات قدرت، با جان بلکثورن انگلیسی (با بازی کاسمو جارویس) آغاز میشود، دریانوردی که به به اجبار سر از ساحل درآورده و اکنون مجبور است در دنیایی نامانوس زندگی کند.