به دلیل استقبال مخاطبان اجرای ۲ نمایش «مافیا» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند و «برای کلاه آهنی ها» به نویسندگی و کارگردانی پژمان عبدی تا ۲۷ اسفندماه در تماشاخانه باران تمدید شد.
سمینار بین المللی «تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی» روز یک شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۵ به طور رسمی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر کار خود را آغاز می کند.
طی حکمی از سوی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر مریوان، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره این جشنواره انتخاب شد.
نمایش «چمدان و سگ ملوس» به کارگردانی آلبرت بیگجانی در فستیوال بین المللی «وُرلد پاپت نت وُرک» در کشور مصر به صحنه می رود.
برپایی ۸ میزگرد تخصصی با حضور کارشناسان ، هنرمندان و دست اندرکاران تولید و عرضه تئاتر از جمله برنامه های سمینار بین المللی «تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی» است.
تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روزهای چهارشنبه و پنجشنیه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه تعطیل است.
مجموعه تالار های اداره کل هنرهای نمایشی از هفته اول فروردین ماه و به مناسبت روز ملی تئاتر فعالیت خود را آغاز می کنند.
نمایشنامه «آجر» نوشتهی محسن عظیمی در بخش نمایشنامههای خلاق انتشارات بوتیمار منتشر شد.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در مرداد ماه ۱۳۹۶ و با میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار می شود تا ۲۰ فروردین ماه پذیرای تقاضای حضور گروه های نمایشی در بخش صحنه ای است.
نمایش «رِوِرانس» به نویسندگی اشکان جباری و کارگردانی مهدی محمدی در گالری پرنیان فرهنگسرای بهمن به روی صحنه میرود.
مهرداد اسکویی اجراگر روز گذشته (8 اسفند ماه) پرفورمنس آرت «اُریفیس» بود.
فراخوان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس جهت تولیدات نمایشی سال 96منتشر شد.
خدا رحمت کند جناب هوشنگ کاووسی را. روحشان شاد. او بود که اولین بار از اصطلاحی به نام " فیلمفارسی " برای آثار سینمایی نازل، مبتذل و پیش پاافتاده استفاده کرد. این رویکرد کاووسی که خود از پیشگامان نقد تحلیلی در ایران به شمار میرفت برای آن بود تا مرز میان آثار هنری شریف با سخیف تمیز داده شود و تذکر دهد که هر ننه قمری که پشت دوربین نشست و ژستِ هنری گرفت کارگردان نیست و هر آشغالی که روی پرده سینما نمایش داده شد الزاماً نباید فیلم خطاب شود. حال در چنین شرایطی خلأ وجود کاووسی نامی در فضای تئاتری ما تا چه میزان میتواند حسرتآمیز و دردآور باشد. مقصودم این نیست که تئاتر ما نیاز به یک ناجی دارد. به هیچ وجه. تئاتر ما مدتهاست که بوی گند گرفته و به هوای تازه نیاز دارد. نسیم خوشِ آگاهی و تفکر. صداقت و اگر خدا خواست کمی شرافت در پدید آوردن یک اثر هنری. بگذریم...
به عنوان یک تئاتری، شهرت برگمان احتمالاً بیش از همه به خاطر اجراهایش از آثار کلاسیک تئاتر است. شکسپیر، مولیر، ایبسن و استریندبرگ همگی تاثیر شگرفی بر او داشتهاند، نه تنها بر کارش در تئاتر، بلکه بر دستاوردهای هنریاش به طور کلی. توانایی استثنایی برگمان در تفسیر و کشف زوایای جدید در درامهای تاریخی و زندگی بخشیدن به آنها و ارتباطشان با عصر ما، او را تبدیل به یکی از بزرگترین کارگردانهای تئاتر کرده است. برای برگمان کار و ماهیت آن -که او آن را مقصود نویسنده در پس نمایشنامه میداند- یکی از سه ستون تئاتر را در کنار بازیگران و تماشاگران تشکیل میداد.
در تئاترمستند ، اسناد موجود بدون تغییر در محتوا و تنها با پرداخت فرم بر صحنه بازسازی می شوند. این روزها دو نمایش مستند در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفته است که می تواند توجه مخاطبان جدی تئاتر را به خود جلب کند.
به منظور زنده نگاه داشتن میراث از دست رفته جشن های ایرانی گروه تئاتر «تجربه نو» از روز یکشنبه ۸ اسفندماه پیش از شروع نمایش مراسم نوروزخوانی برگزار خواهد کرد.
پگاه طبسی نژاد با اشاره به نمایش "مدار بسته" گفت: مدار بسته تئاتری با نگاهی معاصر است. شیوه اجرایی آن نیز نزدیک به نگاه معاصری که در جهان به هنر نمایش وجود دارد، است.
"امین میری" نویسنده،کارگردان و بازیگر تئاتر ، تلویزیون وسینما که این روزها نمایش" شلتر" را در مقام کارگردان در مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه برده است یادداشتی درباره نمایش بازگشت به خانه در صفحه اینستاگرام خود منتشر ساخت و ضمن دعوت علاقه مندان برای دیدن این اثر نمایشی از ویژگی های مختلف آن سخن گفت.
بیست و پنجمین جشنواره تئاتر المپیاد هنر برای برگزاری در سپتامبر 2017 فراخوان داد.