داود نامور در برنامه "پرده آخر" شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: در آینده ای نزدیک برای کسانی که با همکاری انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی اقدام به تاسیس تماشاخانه کنند، وام تاسیس تعلق خواهد گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری تئاتر: برنامه "پرده آخر" با موضوع (بررسی انجمن های صنفی تماشاخانه های ایران) با حضور شاهین چگینی (رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی و مدیر تماشاخانه ی استاد مشایخی) و داود نامور (عضو هیئت مدیره  و خزانه دار انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی و مدیر تماشاخانه ی بازیگاه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه شاهین چگینی با اشاره به این که در حال حاضر 20 تماشاخانه ی خصوصی در شهر تهران وجود دارد، گفت: برخی از تماشاخانه های خصوصی در تهران به واسطه ی مشکلات مربوط به مجوزها نیمه فعال محسوب شده و فعالیت کاملی ندارند.

وی همچنین در ادامه افرود:­ تعداد تماشاخانه های خصوصی در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و پیش بینی می شود که در چند سال بعد نیز افزایش چشم گیری داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی با اشاره به هدف تشکیل انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی، اظهار داشت: با افزایش تعداد تماشاخانه های خصوصی در کشور، نیاز به ساماندهی و مدیریت این اماکن به شدت احساس می شد، به طوری که انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی با این هدف تاسیس شد.

وی در خصوص تاسیس انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی، عنوان کرد: اولین انتخابات انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی در 13 مهرماه امسال و با حضور 16 تماشاخانه خصوصی برگزار شده و علاوه بر این اساس نامه ی انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی در این جلسه به تصویب رسید.

شاهین چگینی با بیان این که انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی یک مجموعه ی غیرانتفاعی است، گفت: انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی نمی تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد، به طوری که خود صنف درآمد مستقل نخواهد داشت. از این رو حمایت دولت باید پشتوانه ی فعالیت این صنف باشد.

در ادامه برنامه داود نامور با اشاره به موقعیت جغرافیایی تماشاخانه های خصوصی در تهران، گفت: در انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی سعی شده است تا سالن های زیادی در اطراف مجموعه ی تئاتر شهر تاسیس نشوند. چراکه امروزه تمرکز تماشاخانه های خصوصی در تهران در منطقه ی چهارراه ولیعصر و اطراف مجموعه ی تئاتر شهر است.

وی با بیان این که عضویت در انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی برای مدیران تماشاخانه های خصوصی کشور اختیاری است، عنوان کرد: در آینده ای نزدیک برای کسانی که با همکاری انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی اقدام به تاسیس تماشاخانه کنند، وام تاسیس تعلق خواهد گرفت.

عضو هیئت مدیره  و خزانه دار انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی در ادامه تاکید کرد: انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی فقط یک مرکز صنفی نیست، بلکه بیشتر از هر چیز دیگر حمایت تئاتر را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به این که انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی یک نهاد مستقل است، اظهار داشت: مجوز فعالیت انجمن صنفی تماشاخانه های ایرانی از طرف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صادر شده است.

 

 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود