حمیدرضا آذرنگ از احتمال اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» در آبان‌ماه خبر داد.
پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا آذرنگ گفت: تصمیم داشتم برای نوبت اجرای نمایش در تماشاخانه ایرانشهر، متنی جدید به نگارش درآورم، اما با توجه به مشغله‌های کاری که دارم، این امر تقریباً شدنی نیست.

وی افزود: با شرایط کنونی و مدت زمانی که این روزها بر سر فیلمبرداری سریال تلویزیونی سپری می‌کنم، زمان کافی برای نگارش نمایشنامه جدید را ندارم؛ بنابراین احتمالاً نمایش خنکای ختم خاطره را آبان‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهم کرد.

آذرنگ نمایشنامه خنکای ختم خاطره را در سال ۱۳۸۸ با سفارش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به نگارش درآورده و این متن بارها به کارگردانی هنرمندانی چون نیما دهقان روی صحنه رفته است. این متن که درباره کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق است، به روان‌شناسی اجتماعی مردم آسیب‌دیده از جنگ می‌پردازد.

خنکای ختم خاطره نمایشی با چند اپیزود است که مسائل مربوط به چند خانواده از قومیت‌های مختلف را به تصویر می‌کشد. اگر بخواهیم نگاهی عمیق‌تر به متن داشته باشیم، یکی از مواردی که در این نمایشنامه به آن توجه شده، ضعف در عملکرد از سوی مدیران است که ارتباط مطلوبی با خانواده شهدای گمنام ندارند. در این اثر جریان و روند نمایش به گونه‌ای پیش می‌رود که آسیب‌های ابدی جنگ نشان داده می‌شود.

لازم به یادآوری است، نمایش خنکای ختم خاطره در بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در هفت بخش مورد تجلیل قرار گرفت که مهم‌ترین آن بخش نمایشنامه و بازیگری مرد بود که حمیدرضا آذرنگ ایفای نقش آن را برعهده داشت.