اگر تجربه‌ تارانتينو در لو رفتن «هشت منفور» و علاقه‌ رسانه‌ها براي به دست آوردن پروژه جديد اين كارگردان را در نظر بگيريد، متوجه مي‌شويد بدبيني تارانتينو آنقدرها هم بي‌پايه و اساس نيست. پروژه‌هاي كريستوفر نولان هم به همين ميزان توجه طرفداران و رسانه‌ها را جلب مي‌كند و به همين دليل فيلمنامه‌هايش را در جاي امني نگه مي‌دارد.

پایگاه خبری تئاتر: يكي از پروسروصداترين ماجراهاي حرفه فيلمسازي كوئنتين تارانتينو لو رفتن فيلمنامه «هشت منفور» در ژانويه 2014 بود. تارانتينو نسخه پيش‌نويس اوليه را فقط به چند همكارش داده بود كه فيلمنامه لو رفت و قضيه تا آنجا پيش رفت كه تارانتينو مي‌خواست كارگرداني اين پروژه را رها كند. اين فيلمساز در آن زمان به «ددلاين» گفته بود كه لو رفتن فيلمنامه او را «خيلي خيلي افسرده» كرده بود. دست آخر تارانتينو تصميمش را عوض كرد؛ روي صندلي كارگرداني «هشت منفور» تكيه زد اما درسي از اين ماجرا گرفت و آن اين بود كه وقتي پاي حفظ آخرين داستانش به ميان مي‌آيد، هرگز به كسي اعتماد نكند. به تازگي نشريه «Business Insider» با رابرت ريچاردسون، تصويربردار فيلم‌هاي تارانتينو مصاحبه‌ كرده است. او در اين مصاحبه گفته است تارانتينو فيلمنامه «روزي روزگاري در هاليوود» را تا زمان توليد فيلم، تمام نكرده بود. تارانتينو نسبت به وقايع تاريخي پايان‌بندي اين فيلم رويكردي بازبيني‌گرا اتخاذ كرد و آنقدر افشاگران پايان‌بندي فيلم او را نگران كرده بودند كه كل فيلمنامه را در جايي امن نگهداري مي‌كرد. فقط براد پيت، لئوناردو دي كاپريو و مارگو رابي پيش از مرحله توليد اثر، كل فيلمنامه را خواندند اما آنها هم فقط مي‌توانستند در خانه تارانتينو و در حضور اين كارگردان مشغول خواندنش بشوند. ريچاردسون نيز اجازه داشت دو ماه پيش از فيلمبرداري سكانس پايان‌بندي آن را بخواند. ريچاردسون در اين باره گفته است: «وقتي در دفتر توليد بوديم با پايان‌بندي فيلمنامه به اتاقي رفتيم. از جايي امن آن را آوردند و آن را فقط به كساني دادند كه براي ايفاي نقش‌هاي‌شان به خواندن آن نياز داشتند.»

بقيه بازيگران «روزي روزگاري در هاليوود» كه در پايان‌بندي فيلم حضور نداشتند هرگز نتوانستند آن بخش را بخوانند بنابراين خطر لو رفتن آن كاهش يافت. مارگارت كوالي به «ايندي‌واير» گفته بود او اجازه خواندن كل فيلمنامه را نداشت اما از هم‌بازي‌اش، پيت، آخر داستان را فهميد. تنها كسي كه اجازه داشت كل فيلمنامه را طي مرحله توليد بخواند، دوست رومن پولانسكي بود. تارانتينو پيش از اين به ددلاين خبر داده بود كه او به دوست پولانسكي اجازه داده بود كل اثر را بخواند و نظر و پيشنهاداتش را اعلام كند چراكه داستان شامل پولانسكي مي‌شد و حول ماجراي قتل همسرش، شارون تيت، مي‌چرخد.

اگر تجربه‌ تارانتينو در لو رفتن «هشت منفور» و علاقه‌ رسانه‌ها براي به دست آوردن پروژه جديد اين كارگردان را در نظر بگيريد، متوجه مي‌شويد بدبيني تارانتينو آنقدرها هم بي‌پايه و اساس نيست. پروژه‌هاي كريستوفر نولان هم به همين ميزان توجه طرفداران و رسانه‌ها را جلب مي‌كند و به همين دليل فيلمنامه‌هايش را در جاي امني نگه مي‌دارد. رابرت پتينسون اوايل امسال در گفت‌وگويي گفته بود فيلمنامه آخرين فيلم نولان «انگاشته» را در اتاقي كه درش قفل بود، در اختيارش گذاشتند.