احمد همتی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس با اعلام این که "جشن تئاتر فارس" در قالب طرح اردیبهشت تئاتر ایران برگزارمی شود، گفت: این مراسم به منظور تجلیل از هنرمندان جوان و پیشکسوت و ارزیابی عملکرد یکساله هنرهای نمایش در استان فارس است.

پایگاه خبری تئاتر:  همتی با تشریح برنامه های جشن تئاتر فارس گفت: امسال در مراسم اصلی که 19 اردیبهشت ماه در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد، از پیشکسوتان هنرهای نمایشی فارس که در سال گذشته مهمان صحنه های تئاتر استان بودند تجلیل می شود و همچنین هنرمندان موفق و جوان نیز مور د تقدیر قرار خواهند گرفت.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری سه کارگاه آموزشی تخصصی در این روز خبر داد و گفت: در یکی از این کارگاه ها "شیرین بزرگمهر" از طراحان صحنه چيره دست کشور، مهمان شیرازی ها خواهد بود و کارگاه بدن و بیان و بازیگری از دیگر کارگاه های آموزشی است که صبح 19 اردیبهشت برگزار می شود.

 همتی با بیان اینکه در این روز آثار هنری سال گذشته نیز مرور می شود گفت: در جشن تئاتر فارس  بیش از 500 نفر از فعالان هنرهای نمایشی شهرستان های فارس حضور خواهند داشت و انجمن های هنرهای نمایشی برتر استان معرفی می شوند.

 وی درپایان از حضور حسین طاهری، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن اردیبهشت تئاتر فارس خبر داد.

برپایه این گزارش از سال 1961 و به پیشنهاد انستیتو بین الملی تئاتر، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ 27 مارس( 7 فروردین) جشن گرفته می شود که به دلیل همزمانی این روز با تعطیلات نوروز در ایران این جشن درسراسر ایران به اردیبهشت ماه موکول می شود .