برگزاری مراسم زادروز زنده‌یاد علی حاتمی با حضور احترام برومند و شهرام کرمی مدیرکل‌ هنرهای نمایشی پیش از اجرای نمایش «قصه مردی که مو نداشت»، در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: روز چهارشنبه ۲۳ مرداد و همزمان با زادروز زنده‌یاد علی حاتمی، گروه نمایش «قصه مردی که مو نداشت» به کارگردانی مصطفی کشتگر که برداشتی از نمایشنامه «حسن کچل» علی حاتمی است، به همراه ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی که اجرای این نمایش همزمان با برگزاری این دوره از جشنواره شده است، مراسم بزرگداشت این هنرمند فقید را برگزار کردند.

مراسم زادروز زنده‌یاد علی حاتمی با حضور احترام برومند هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی در پردیس تئاتر شهرزاد همراه بود.

در این مراسم احترام برومند به بیان خاطراتی از نحوه آشنایی خود با زنده‌یاد علی حاتمی پرداخت و گفت: زنده‌یاد حاتمی از دانشجویان همسرم داود رشیدی بود و من برای اولین بار او را درمنزل‌مان ملاقات کردم که در همان دیدار نمایشنامه «حسن کچل» را برای من و داود رشیدی خواند. پس از آن رشیدی تصمیم گرفتم که این نمایشنامه را روی صحنه ببرد.

وی یادآور شد: شاید خیلی‌ها ندانند که نمایشنامه «حسن کچل» علی حاتمی برای اولین بار در سال ۴۸ و با کارگردانی داود رشیدی روی صحنه رفت. در آن اجرا هنرمندان فقیدی همچون پرویز فنی‌زاده و اسماعیل داورفر به ایفای نقش می‌پرداختند.

برومند در ادامه سخنان خود بیان کرد: در آن زمان برخی می‌گفتند که آقای رشیدی که نمایشنامه‌های خارجی اجرا می‌کند نباید به سراغ اجرای نمایش ایرانی برود ولی او دوست داشت که نمایشنامه دانشجوی خود را اجرا کند و اتفاقا اجرای بسیاری خوبی هم شد. بعد از اجرای نمایش «حسن کچل» بود که حاتمی تصمیم گرفت فیلم آن را هم بسازد.

برومند با اشاره به اینکه زنده‌یاد حاتمی هنرمندی منحصر به فرد و بسیار خلاق بود، افزود: خلاقیت و توانایی علی حاتمی حد و مرزی نداشت ولی متأسفانه خیلی زود از میان ما رفت. او در سینما آثار درخشانی را رقم زد که منحصر به فرد است.

در ادامه شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با اشاره به اینکه زنده‌یاد علی حاتمی در ابتدا در زمینه نمایشنامه نویسی فعالیت می‌کرد و بعد از آن به سراغ سینما رفت، تأکید کرد: ویژگی آثار زنده‌یاد حاتمی پرداختن به شخصیت و داستان ایرانی است؛ چیزی که این روزها کمتر شاهد آن هستیم.

وی در ادامه با آرزوی اجراهایی موفق برای گروه نمایش «قصه مردی که مو نداشت»، کیک زادروز زنده‌یاد علی حاتمی را برش داد.

پس از این مراسم، حاضران در سالن به تماشای نمایش «قصه مردی که مو نداشت» نشستند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود و بازیگرانش به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: شیوا بافهم، امیر بشیره‌نژاد، رامین دلفانی، حامد شریف‌پور، حامد مقدسی، وحید منافی و کامران هوشمندیان.

نگین لاجوری تهیه‌کننده هادی حدادی، فرهاد دلشادی، احسان بسی‌خواسته و فرزام شاد زی‌نواز گروه موسیقی، آرمین اقراری مجری طرح و مدیرتولید، فرید بیرقی سرمایه‌گذار، نغمه لاجوردی دستیار کارگردان،«PLAY + PAUSE STUDIO» ساخت تیزر، رامین برجی تصویرسازی انیمیشن، جواد خدابخش انیماتور، نگار امیدعلی طراح چهره‌پردازی، مهدی آشنا عکاس، مصطفی کشتگر طراح صحنه و لباس، رضا خضرایی طراح نور و محمد کرمی و آرمان علی‌رضایی مدیر صحنه نمایش «قصه مردی که مو نداشت» هستند.