ابوالحسن داودی در پی معرفی مستند «در جستجوی فریده» به اسکار گفت: این انتخاب یک تصمیم جمعی بوده و من به این تصمیم جمعی احترام می‌گذارم، البته نه تنها احترام می‌گذارم بلکه دفاع هم می‌کنم.

پایگاه خبری تئاتر: این عضو انتخاب معرفی فیلم ایرانی به اسکار گفت: من چندین بار به عنوان عضو هیات انتخاب معرفی فیلم ایرانی به اسکار در جلسات حضور داشتم، معمولا دلایل انتخاب فیلم‌ها به عنوان نماینده ایران به اسکار با بقیه رویدادهای هنری جهانی فرق دارد و عمدتا مواردی را در نظر می‌گیرند مبنی بر اینکه چه فیلمی می‌تواند نماینده بهتری باشد و چهره‌ متفاوتی را از سینمای ایران معرفی کند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه حضور سینمای ایران در سال اخیر در جشنواره‌ها نزول کمّی داشته است، خاطرنشان کرد: این سینما در یکی دوسال اخیر در اغلب جشنواره‌های اصلی نماینده‌ای نداشته است، گرچه فیلمهای خوبی داشتیم اما جهانیان عادت کرده بودند سالها از سینمای ایران یک جلوگاه نو را ببینند اما چندی است این اتفاق نیفتاده است.

داودی خاطرنشان کرد: مستند «در جستجوی فریده» میتواند جنبه دیگری از سینمای ایران را معرفی کند و انتخاب این فیلم تصمیم جمع بوده است و من آنرا تأیید می‌کنم و به آن احترام می‌گذارم.