دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با گلباران مزار شهدا آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر: دهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با گلباران مزار شهدای گرانقدر این شهرستان از صبح امروز، یکشنبه ۲۷ مرداد آغاز شد.

گروه‌های نمایشی به همراه شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و هنرمندان استان گیلان و خبرنگاران رسانه‌ها و مدیران شهرداری با حضور در گلزار شهدا با نثار گل با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند. مسعود کاظمی شهردار لاهیجان و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در این مراسم ضمن خیرمقدم به هنرمندان مهمان از سراسر کشور گفت: جشواره تئاتر خیابانی یک حرکت فرهنگی است و این رویداد را در کنار گلزار شهدا که همیشه به یاد آن‌ها هستیم آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از ۲۶ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۹ مرداد ماه در ۸ نقطه شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: پس از فراخوان جشنواره ۱۶۸ اثر از ۲۵ استان کشور و هفتاد شهرستان کشور به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۴۴ اثر به بخش مسابقه و ۲۴ اثر به بخش کودک رسید که پس از بازبینی داوران محترم تعداد ۱۴ اثر در بخش مسابقه و ۵ اثر در بخش کودک این جشنواره پذیرفته شدند و تعداد ۷ اثر هم در بخش مهمان اجرا خواهند کرد.

وی گفت: هم اکنون فضای شهر لاهیجان فضای جشنواره تئاتر خیابانی شده و المان‌ها و پرچم‌های جشنواره تئاتر خیابانی در نقاط مختلف شهر لاهیجان نصب شده و شهروندان چشم انتظار افتتاح رسمی ۱۰ سالگی جشنواره خیابانی لاهیجان هستند.

شهردار لاهیجان افزود: جای دارد از صدور مجوز این جشنواره توسط دکتر زارع سرپرست استانداری گیلان و فرماندار و اعضای شورای تأمین شهرستان قدردانی کنم. کاظمی با تقدیر از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر برای برگزاری این جشنواره اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و به خصوص تمیزکار رییس شورای شهر و دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره برای برگزاری این رویداد فرهنگی در طول ۱۰ سال گذشته زحمات بسیاری کشیده‌اند.

وی از تلاش مجموعه کارکنان شهرداری در بخش های مختلف برای آبادانی و توسعه شهر لاهیجان و همچنین برپایی جشنواره تئاتر خیابانی قدردانی کرد.