داریوش باباییان گفت: بزرگترین اشتباه شورای صنفی اکران این بوده که سینمادار و سرگروه، تقسیم‌بندی مساوی و برابر را برای همه فیلم‌ها درنظر نمی‌گیرند و اگر این کار را انجام دهند، حتما وضعیت فروش بهتر خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: داریوش باباییان تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما گفت: در جلسه شورای اکران به این نتیجه رسیدیم تا با سازمان سینمایی و ریاست سازمان صحبت کنیم که سرگروه‌ها از اکران برداشته شود تا این رانت‌ها کنار برود و فیلم‌ها به صورت قرعه‌کشی اکران شوند تا کسی نتواند با استفاده خارج از سیستم با سرگروهی خودش یا داشتن فیلم قوی یا ضعیف با جدول اکران بازی کند.

او ادامه داد: باید پذیرفت که اگر چینش و برنامه‌ریزی تغییر نکند، در اکران فیلم‌ها رانت وجود دارد و این سیستم ادامه خواهد یافت. در حال حاضر عمده چینش اکران در دست فیلم‌های پرفروش که عید نوروز و عید فطر اکران شده، است و اکثر فیلم‌هایی که در حال حاضر در اکران قرار دارد، به قول خودشان فیلم‌های لایی است. یعنی فیلمهای پر فروش همزمان اکران شده‌اند و در حال حاضر فیلم‌های پرفروش خاصی در اکران جدید نداریم و هر فیلمی که می‌فروشد فیلم‌های اکران عید فطر است که در حال حاضر هم در اکران مانده است.

او گفت: تاکنون بزرگترین اشتباه شورای صنفی اکران این بوده که سینمادار و سرگروه، تقسیم‌بندی مساوی و برابر را برای همه فیلم‌ها درنظر نمی‌گیرند و اگر این کار را انجام دهند، حتما وضعیت فروش بهتر خواهد شد. این تهیه‌کننده و پخش‌کننده فعال در ژانر کودک در مورد اجحاف در اکران فیلم‌های کودک و مشکلات آنها در اکران نیز گفت: ما در آیین‌نامه سال‌های گذشته بحث اکران فیلم‌ها را در قالب سرگروه خاص نداشتیم ولی در آیین‌نامه جدیدی که امسال سازمان سینمایی بخشنامه کرده است گفته که هر گروه سینمایی باید در سال یک فیلم کودک را اکران کند ولی متاسفانه این فیلم‌های کودک را در تایم‌های مرده سینما و در ماه‌های محرم و ماه رمضان اکران می‌کنند که با این وضعیت لطمه بیشتری به فیلم‌های کودک زده می‌شود.

ولی خوشبختانه با این همه شرایط سخت در اکران فیلم‌های کودک امسال فیلم‌های کودک مثل «تپلی و من: فروش خوبی داشته‌اند و این جای خوشحالی دارد. باباییان عقیده دارد جشنواره کودک اگر در خلال همین نشست‌های شبانه خود، بهترین برنامه را برای اکران آماده نکند، مشکلات اکران فیلم‌های کودک در آینده همچنان پاربرجا خواهد ماند.

او در مورد فعالیت‌های اخیر خود هم گفت: در حال حاضر فیلم «پرستوهای تلخ» را با بازی اکبر عبدی و الهام حمیدی آماده کرده‌ایم و آن را برای گرفتن پروانه نمایش به اداره نظارت و ارزشیابی ارسال کردیم. برای فیلم سینمایی «سیمین» به‌کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم و بازی محمدرضا هدایتی و لاله اسکندری، که در ژانر کودک است، در سرگروهی سینما ایران قرداد اکران بسته‌ایم.