سینمای ۹ کشور از جمله کره جنوبی، آلمان و بلژیک نیز نمایندگان خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار به آکادمی معرفی کردند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «پارازیت» اولین فیلم غیرانگلیسی ساخته «بونگ جون-هو» که در جشنواره کن امسال موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم شد، به نمایندگی از سینمای کره جنوبی در جوایز اسکار ۲۰۲۰ حضور می‌یابد.

داستان این فیلم درباره مردی بیکار است که به همراه خانواده‌اش به شکل عجیبی با یک خانواده ثروتمند و متفاوت از لحاظ طبقه اقتصادی رابطه برقرار می‌کند.

کمیته اسکار سینمای آلمان نیز فیلم «خرابکار سیستم» به کارگردانی «نورا فینگشیت» را به عنوان نماینده سینمای خود در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار معرفی کردند و فیلم «مادران ما» ساخته «سزار دیاز» نیز از سوی بلژیک به آکادمی اسکار معرفی شده است.

همچنین کشورهای کامبوج با «در زندگی موسیقی» به کارگردانی مشترک «کایلی سو» و «سوک ویسال»، اکوادر با «بلندترین شب» به کارگردانی «گابریلا کالواچه»،‌ استونی با فیلم «حقیقت و عدالت» از «تانل توم»، فلسطین با «این باید بهشت باشد» ساخته «الیا سلیمان»، پاناما با فیلم «همه تغییر می‌کنند» به کارگردانی «آرتورو مونته‌نگرو» و اوکراین با با فیلم «به سوی خانه» به کارگردانی «نریمان علی‌اف» شانس خود در جوایز اسکار پیش رو محک می‌زنند.

پیش از این سینمای ایران مستند «در جستجوی فریده» آزاده موسوی و کوروش عطایی، الجزایر فیلم «پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور»، گرجستان فیلم «شیندیسی» ساخته «دیتو تشینتاشادزه» و سوئیس کمدی رومانتیک «رگبار» به کارگردانی «مایکل اشتینر» را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار معرفی کرده بودند.

سال گذشته در مجموع ۸۹ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت ۸۷ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم «روما» ساخته «آلفونسو کوارون» برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.