آمفی تئاتر روباز "پارک ملت" شهر مریوان همزمان با افتتاح رسمی چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری تئاتر: آمفی تئاتر روباز پارک ملت شهر مریوان با ظرفیت ۷۰۰ نفر با حضور مسئولان این شهر و اصحاب فرهنگ و هنر روز شنبه(۲ شهریور) همزمان با افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به بهره برداری رسید.

در یک حرکت نمادین یکی از کارگران شهرداری مریوان که در احداث پروژه پارک ملت مشغول به کار بود، این پروژه را افتتاح کرد.

فاتح بادپروا، دبیر این جشنواره طی سخنانی اظهار کرد: برای افتتاح این پروژه کارگران شهرداری، شهردار و شورا زحمات زیادی را کشیدند که اضافه کردن هر متر فضای فرهنگی نشان از رشد و بالندگی فرهنگ آن دیار دارد.

وی گفت: تئاتر یعنی فرهنگ و هر ملتی تئاتر نداشته باشد، فرهنگ ندارد.

بادپروا تصریح کرد: رویکرد و نگاه ما در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بر محور گردشگری متمرکز شده است و ما باید تبادل فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر مریوان، پایتخت تئاتر خیابانی ایران است، خاطرنشان کرد: امیدواریم برند این جشنواره جهانی‌تر شود و ما میزبانی خوبی را از هنرمندان و میهمانان داشته باشیم.

سیروان ویسی، شهردار مریوان هم در ادامه، مساحت پروژه پارک ملت را بالغ بر ۲.۵ هکتار عنوان کرد که ۱.۵ هکتار آن فضای سبز و کمتر از یک هکتار آن نیز پیاده راه است.

وی این پروژه را شامل آمفی تئاتر روباز، پیست اسکیت، محل بازهای بومی و محلی و فضای استراحت شهروندان اعلام کرد.

نمایش بازی و کودک به کارگردانی مریم مهدی پور از آستانه اشرفیه نیز در ادامه برای شهروندان مریوانی پارک ملت به اجرا درآمد.

در مجموع 38 اثر به بخش نهایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافته‌اند که 28 اثر در بخش داخلی و 10 اثر در بخش بین الملل هستند.

این جشنواره از یکم تا پنجم شهریور ماه جاری در شهر مریوان، پایتخت تئاتر خیابانی کشور برگزار خواهد شد.