کارگردان فیلم کوتاه «پرگار» که این روزها در گروه «هنروتجربه» روی پرده است، اولویت بعدی خود را بعد از فیلم کوتاه، ساخت فیلم مستند ذکر کرد و گروه «هنروتجربه» را امکانی برای دیده شدن فیلم های کوتاه دانست.

پایگاه خبری تئاتر: میثم عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازخوردهای اکران این فیلم به ایسنا گفت: اکران‌هایی که در تهران داشتیم با استقبال بسیار خوبی روبرو شدیم به طوری که در مراسم افتتاحیه حدود 50 نفر ایستاده، فیلم را تماشا کردند و در اکران خانه هنرمندان هم استقبال خوبی را شاهد بودیم و اغلب تماشاگران هم راضی بودند.
او درباره امکان نمایش فیلم های کوتاه و مستند از سوی گروه «هنروتجربه» بیان کرد: فیلم کوتاه در گذشته مخاطب خاص خود را داشت که شامل دانشجویان سینما و فیلمسازانی بود که در این حوزه فعال بودند اما اکنون با امکان اکران این فیلمها از سوی گروه «هنروتجربه»، نه تنها فیلم کوتاه بلکه فیلم های مستند نیز امکان نمایش و اکران عمومی پیدا کردهاند که این حرکت بسیار مثبتی است.

وی با اشاره به افزایش میزان مخاطبان فیلم‌های کوتاه با توجه به اکران عمومی این فیلم‌ها اظهار کرد: اگر این روند تداوم داشته باشد، با انتخاب های خوب و درست فیلم هایی که استانداردهای لازم را دارا هستند، می‌توان مخاطبان بیشتری را در طول زمان به دیدن فیلم‌های کوتاه و مستند جذب کرد.
عباسی همچنین تصریح کرد:گروه «هنروتجربه» کار بزرگی را برای اکران این گونه فیلم‌ها انجام داده است و کمک بسیار خوبی برای فیلمسازان کوتاه و مستند بوده است.
این فیلمساز درباره علاقه مندی خود به ساخت فیلم بلند گفت: من بیش از آن که به ساخت فیلم بلند فکر کنم، دوست دارم وارد حیطه فیلمسازی مستند شوم و بنابراین برای ساخت فیلم داستانی هم ترجیح می‌دهم فیلم کوتاه داستانی بسازم. اما مستندسازی هم مورد علاقه من است و اولویت من بعد از فیلم کوتاه، فیلم مستند است.
فیلم کوتاه «پرگار» با موضوع سالمندان و چالش‌هایی که این افراد با آن روبرو هستند، درباره پیرزنی است که تنها همدم یک پیرمرد تنهاست و هر روز صبح در مجاور خانه او به تماشای پرندگان می‎نشیند. اما پس از مدتی پیرمرد با مشکلی مواجه می‌شود که باید خود را در خانه حبس کند...

فیلم کوتاه «پرگار» اولین تجربه حرفه‌ای میثم عباسی در مقام نویسنده و کارگردان است. حسین قادری و فاطمه مرتاضی نیز بازیگران این فیلم کوتاه هستند.