چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن نشاط مریوان با معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر: چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اول شهریور ماه جاری ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد و در طول پنج روز ۸۵ نمایش در سطح شهرهای مریوان، سنندج و سروآباد و روستاهای مریوان به اجرا درآمد.

مهرداد رایانی مخصوص، شهرام زرگر و مه‌لقا باقری داوری سه بخش بین‌الملل، دگرگونه اجرایی و مرور را در این دوره از جشنواره بر عهده داشتند.

بخش بین‌الملل

با رای هیات داوران در قسمت موسیقی این بخش دیوید پریوریان با نمایش مایم تئاتر از کشور ارمنستان برگزیده شد.

در قسمت طراحی صحنه هم با رای هیات داوران از الکسناندر اس ویت لیاخوف با نمایش رژه نمایشی از اکراین مورد تقدیر قرار گرفت و یاسر میرحمیدی با نمایش خون عروسک از ایران برگزیده شد.

در قسمت بازیگری زن هم آناهیت نیوگیان با نمایش رژه نمایش از اکراین مورد تقدیر قرار گرفت و نسرین بابایی با نمایش خون عروسک‌ها از ایران به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

امیر محمد انصافی با نمایش ایستگاه از ایران در بخش بازیگری مرد مورد تقدیر قرار گرفت و هایک اسرائیلیان با نمایش مایم تئاتر از اکراین به عنوان برگزیده انتخاب شد.

در بخش طراحی و ایده هم از هایک اسرائیلیان برای نمایش مایم تئاتر و وای وای از ارمنستان قدردانی و مختار محمدی با نمایش مشترک ایران و عراق با نام ساعت ۹ برگزیده شد.

با رای هیات داوران نمایش بریدگی به کارگردانی نیما ایمان زاده از سنندج هم به عنوان برگزیده بخش دگرگونه اجرایی انتخاب شد.

بخش کودک و نوجوان

شکست غول بیکاری از بروجرد به کارگردانی نسرین شاهوردی هم برگزیده بخش کودک و نوجوان شد.

بخش آیینی و سنتی

لوح تقدیر و تندیش جشنواره در قسمت پژوهش بخش آیینی و سنتی به کریم خاوری و نامق خدایار از مریوان اهدا شد.

با رای هیات داوران تندیس و دیپلم افتخار جشنواره در قسمت کارگردانی این بخش به علیرضا اسماعیلی از سقز اهدا شد.

لوح تقدیر و تندیش جشنواره قسمت طراحی فضا و صحنه به طور مشترک به آرزو علیپور و امین امینی برای نمایش شال برون از لاهیجان رسید.

 با رای هیات داوران  گروه موسیقی باسلک از بندرخمیر هرمزگان به عنوان برگزیده موسیقی این بخش انتخاب شد.

بخش آزاد

موسیقی

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به گروه موسیقی نمایش سانتی‌متر آقایان علی حاتمی و آرش معروفی و هوزارن کریمی از مریوان اهدا شد.

بخش طراحی فضا و صحنه و لباس

هیات داوران از طراحان صحنه نمایش  زنی اینجا نماند مهران مکاری و هژین عبدالله زاده تقدیر کرد و سید سوران حسینی برای طراحی صحنه و فضا نمایش سانتی‌متر از مریوان برگزیده شد.

بخش طرح و ایده

هیات دواران جایزه بخش تقدیر را به محمد رضا جعفری و میلاد حسن‌زاده برای نمایش محورهای مورد تاکید و بهنام کاوه برای طراحی ایده نمایش یک بال به خدا نامه نوشت، اهدا کردند.

برگزیده طرح و ایده تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به سید سوران حسینی برای طراحی ایده سانتی‌متر از مریوان اهدا شد.

بازیگری زن

تقدیر: هیات داوران از ساغر کیخواه برای نمایش گل پری و مهسا افصحی برای بازی در نمایش بی پیش بی اجاره تقدیر کرد و برگزیده بازیگر زن در بخش مسابقه ایران هادی و هدی به الهه پورجشمید اهدا شد.

 بازیگری مرد

هیات داوران به طور مشترک از هادی عطایی و امیر کفشدار بازیگران نمایش‌های هادی و هدی و محورهای مورد تاکید جشنواره تقدیر کرد

میثم سرابادانی برای نمایش بی پیش و بی اجاره و مختار کرمی برای بازی نمایش سانتی‌متر از مریوان برگزیده بازیگری مرد به طور مشترک شدند.

کارگردانی

هیات داوران از کارگردان‌های نمایش‌های گل پری و محورهای مورد تاکید جشنواره میلاد حسن زاده تقدیر کرد و افشین خدری کارگردان نمایش زنی اینجا نمانده به عنوان کارگردان برگزیده این بخش از جشنواره با رای هیات داوران انتخاب شد.

سه نمایش سانتی متر از مریوان به کارگردانی سوران حسینی، بی پیش بی اجاره از استان مرکزی و محورهای مورد تاکید از لاهیجان  برای اجرای عموم به مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معرفی شدند.