شب پیش در مراسمی که در جشنواره فیلم ونیز برگزار شد، با اهدای شیر طلای این جشنواره از یک عمر دستاورد هنری پدرو آلمادورا کارگردان اسپانیایی تجلیل شد.

پایگاه خبری تئاتر: پدرو آلمادوار کارگردان نامدار اسپانیایی با دریافت شیر طلای ونیز ۲۰۱۹ برای یک عمر دستاورد هنری مورد تجلیل واقع شد. سازمان‌دهندگان این برنامه از آلمادوار به عنوان بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین کارگردان اسپانیایی پس از لوییس بونوئل یاد کردند. این نخستین باری است که آلمادوار جایزه‌ای را از فستیوال مهم اروپایی ونیز می‌گیرد.

آلمادوار کارگردان ۲۱ فیلم بلند بوده که «بازگشت»، «پاشنه‌های بلند» و «آغوش‌های گسسته» از جمله آنها هستند. آلمادوار نخستین فیلمش را سال ۱۹۸۳ در ونیز به نمایش درآورد، اما فیلم دوم او بود که در سال ۱۹۹۸ در این جشنواره سرو صدای زیادی به پا کرد ولی رییس داوران از آن به عنوان فیلمی کم اهمیت یاد کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از اهدای جایزه برگزار شد گفت: ۳۰ سال بعد من شیر طلایی را دریافت کرده‌ام... این یک عدالت شاعرانه است. کارگردان ۶۹ ساله درباره آن فیلم گفت: اسپانیا داشت از یک دیکتاتوری بیدار می‌شد که ۴۰ سال به طول انجامیده بود و مهم‌ترین کار جنبش هنری این بود که از آزادی‌اش لذت ببرد. آلمادوار پیشتر دو اسکار برای ملودرام‌های «همه چیز درباره مادرم» و «با او حرف بزن» دریافت کرده است.

این کارگردان که برای فیلم‌هایش در سراسر جهان شناخته شده است خودش را محصول دموکراسی اسپانیایی خواند و گفت دلش می‌خواهد همه طیف‌ها و تنوع‌های موجود را در فیلم‌هایش داشته باشد. وی که از رنگ در فیلم‌هایش بسیار استفاده می‌کند گفت الهام‌بخش او در این کار سرزمین ‌مادری‌اش «لامانچا» است که در مرکز اسپانیا واقع شده است. وی گفت به یاد نمی‌آورد در کودکی‌اش رنگ قرمز دیده باشد و تنها رنگ، رنگ سیاه سوگواری‌ها بود.