چهل و ششمین جشنواره فیلم «تلوراید» آمریکا با نمایش فیلم «فورد در برابر فراری» با بازی دو ستاره هالیوودی در نقش‌های اصلی کار خود را آغاز کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این فیلم به کارگردانی «جیمز منگولد» با فیلمنامه‌ای از «جز باتر ورث» و «جان هنری باتر ورث» در واقع اقتباسی از کتاب «برو مثل جهنم: فورد، فراری و جنگ برای سرعت و افتخار در «لمانز» نوشته «ای.جی بیمی» در سال ۲۰۱۰ است که از حالا نام خود را به عنوان یکی از شانس‌های مهم فصل جوایز سینمایی و اسکار معرفی کرد.

داستان فیلم درباره گروهی از مهندسین و طراحان آمریکایی به رهبری «کارول شلبی» با بازی «مت دیمون» و راننده‌اش «کن میلز» با بازی «کریستین بیل» است که از سوی «هنری فورد» مامور به ساختن اتومبیلی می‌شوند که در نهایت بتواند در رقابت‌های اتومبیلرانی «لمانز فرانسه» در سال ۱۹۶۶ بر کمپانی فراری غلبه کند.

این فیلم اکشن و خوش ساخت با مدت زمان ۱۵۲ دقیقه که به هیچ عنوان خسته‌کننده نیست، با تحسین منتقدین و مخاطبان جشنواره تلوراید رو به رو شده است و درست همانند فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» دو ستاره مطرح سینما (متدیمون و کریستین بیل) را در کنار هم قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود علاوه بر موفقیت در گیشه، در جوایز سینمایی اسکار نیز در چند شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، تدوین، فیلمبرداری، صدا و همچنین شاخه‌های بازیگری، شانس درخشش داشته باشد.

باید دید استراتژی کمپانی سازنده فیلم چه خواهد بود و آیا دو بازیگر فیلم را در دو شاخه مجزای نقش اصلی (مت دیمون) و نقش مکمل (کریستین بیل) در جوایز سینمایی شرکت می‌دهد یا خیر. «فورد در برابر فراری» محصول کمپانی فاکس است که حالا دیگر متعلق به کمپانی دیزنی است و قرار است فیلم را در ماه نوامبر برای شرکت در فصل جوایز سینمایی اکران کند. «جیمز منگولد» کارگردان این فیلم اکشن و هیجیانی، پیش‌تر فیلم ابرقهرمانی «لوگان» را به سینما آورد که در نهایت با بودجه ۹۷ میلیون دلاری به فروشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.