فیلم «متری شش و نیم» سوم سپتامبر اولین نمایش رسمی خود را در جشنواره ونیز با حضور عوامل و بازیگران تجریه ‌می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که یکی از ۱۹ فیلم بخش افق‌های هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز است، نمایش رسمی خود را فردا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) از ساعت ۱۷ در سالن بزرگ «دارسنا» ونیز با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ نفر تجربه خواهد کرد.

سعید روستایی کارگردان این فیلم به همراه پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و هومن بهمنش از عوامل فیلم «متری شش و نیم» هستند که همزمان در جشنواره ونیز با همراهی محمد اطبایی (پخش کننده فیلم) حضور دارند. 

این فیلم امروز دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) دو نمایش در ساعات ۱۹:۱۵ و ۲۱:۴ ویژه خریداران و اهالی رسانه‌ خواهد داشت و روز چهارشنبه (۴ سپتامبر، ۱۳ شهریور) نیز برای آخرین بار به روی پرده خواهد رفت. «متری شش و نیم» در بخش افق‌های جشنواره ونیز با آثاری از کشوری‌های اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، افغانستان، ایرلند، گرجستان، روسیه، آمریکا، چین، هند و لهستان به رقابت می‌پردازد. سعید روستایی پس از فیلم «ابد و یک روز» که در جشنواره فجر چند سال قبل جوایز زیادی کسب کرد، «متری شیش و نیم» را در دومین تجربه فیلمسازی خود با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار مقابل دوربین برد. هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران فیلم «متری شش و نیم» هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.

«سوزانا نیکیارلی» کارگردان زن ایتالیایی، «مارک آدامز»  مدیر جشنواره فیلم ادینبورگ، «رشید بوشارب» کارگردان الجزایری-فرانسوی، «آلوارو برکنر» کارگردان اهل کشور اروگوئه و «اوا سانجیورجی»  از ایتالیا، داوران بخش رقابتی افق‌های جشنواره ونیز را تشکیل می‌دهند. هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.