رییس شورای شهر تهران حدود یک ماه پس از حضور اولش در تماشاخانه سنگلج، بر پیگیری توسعه این تماشاخانه از سوی شورای شهر تهران تاکید کرد.

پایگاه خبری تئاتر: صبح روز دوشنبه 11 شهریورماه با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در تماشاخانه سنگلج، اجرایی شدن طرح توسعه این تماشاخانه مطرح و پیگیری شد. این طرح در 10 سال اخیر توسط عزت‌الله انتظامی، داود رشیدی و هنرمندان و مدیران این تماشاخانه از شهردار وقت تهران مطالبه و پیگیری شده‌ و شامل تغییر کاربری و الصاق ساختمان جنبی تماشاخانه سنگلج به آن و ساخت یک تماشاخانه بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و موزه تئاتر ایران است که به رغم قول‌های مساعد از مراجع ذی‌ربط هنوز اجرایی نشده است.

در دیدار با محسن هاشمی که اواخر تیرماه هم به این مجموعه رفته بود، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج، احترام برومند، بهزاد فراهانی، هادی مرزبان و اتابک نادری (مدیر پیشین این تماشاخانه) حضور داشتند و پس از بیان تاریخچه طرح توسعه و یادآوری نامه درخواست اتابک نادری (طراح این پروژه) و هنرمندانی همچون عزت الله انتظامی، داود رشیدی و جمشید مشایخی از محمدباقر قالیباف (شهردار سابق تهران) و موافقت او مبنی بر عملی شدن این پروژه، جزئیات دقیقی از چگونگی اجرایی شدن این طرح گفته شد. هاشمی نیز که پیش‌تر و در اولین حضور خود در تماشاخانه سنگلج، موافقت خود را در انجام این پروژه اعلام کرده بود، ضمن برشمردن اهمیت تماشاخانه سنگلج به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم هنری شهر تهران و خاستگاه هنرمندان بزرگ هنر تئاتر، پیشنهاد دیداری با پیروز حناچی، شهردار تهران و طرح و پیگیری موضوع توسط تماشاخانه سنگلج در خصوص سرعت بخشیدن به انجام این پروژه را داد و تصریح کرد که شورای شهر تهران به طور جدی پیگیر اجرای این پروژه فرهنگی خواهد بود.