کارگاه‌­های تخصصی و آموزشی داستان‌نویسی و نوشتن برای صحنه برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نخستین دوره کارگاه‌های تخصصی و آموزشی مؤسسه افرامانا در هفته آخر مهرماه، در دو رشته­ داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی برگزار ­می‌شود، امیرحسن چهلتن و بهزاد صدیقی کارگاه تخصصی آموزشی اصول داستان‌نویسی و نوشتن برای صحنه را به علاقه‌مندان تدریس می­‌کنند.

امیرحسن چهلتن در این کارگاه علاوه بر آموزش اصول داستان نویسی به صورت عملی تجربیات نویسندگی را از نقطه آغاز تا پایان آموزش می‌دهد و هم چنین از چگونه نوشتن داستان‌های خود نیز صحبت خواهد کرد. از امیرحسن چهلتن تاکنون داستان‌های دخیل بر پنجره فولاد، روضه قاسم، چیزی به فردا نمانده است، عشق و بانوی ناتمام، تهران؛ شهر بی آسمان، ساعت پنج برای مردن دیر است، چند واقعیت باورنکردنی، سپیده دم ایرانی، صیغه، مهرگیاه، تالار آیینه، تهران؛ خیابان انقلاب، آمریکایی‌کشی در تهران در ایران و خارج از کشور به زبان‌های فارسی، انگلیسی، آلمانی، عربی، فرانسوی، ایتالیایی، سوئدی، ارمنی، ترکیف چینی و کردی توسط ناشران حرفه‌ای منتشر شده است و علاوه بر آن چند کتاب ادبی دیگر هم چون ما نیز مردمی هستیم، آداب دویدن بر طناب باریک، کات! منطقه ممنوعه، محمود دولت آبادی: جهان آغاز می‌شود، تهران؛ شهر آخرالزمانی، محمود دولت آبادی را به زیور طبع آراسته است. چهلتن هم پیش از این نیز کارگاه‌های داستان‌نویسی را در مؤسسات فرهنگی دیگر برگزار کرده است.

همچنین از بهزاد صدیقی نمایشنامه‌های بیماری هاری، مارش پیروزی، تلفن بی‌موقع، تلفن آن سوی خط، آتمن و بیش از سی صد نقد و مقاله پژوهشی تئاتر و سینما منتشر شده و خود نیز نمایش‌های آرسن، خانه دوست کجاست، مضرات دخانیات، سوسمارالدوله، فقط مردان آزاد، بیماری هاری، ابراهیم پسر ایمان، داستان یک خر و پرفورمنس پرنده و نی لبک (کارگردانی مشترک با علی محمدرحیمی) اجرا کرده و هم چنین دراماتورژی چند تئاتر حرفه‌ای را انجام داده است. این نویسنده و مدرس تئاتر علاوه بر نمایشنامه‌نویسی، دبیری چندین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی را برعهده داشته و تجربه مدیریت فرهنگی را در کارنامه کاری خود به همراه دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت‌نام در این دو کارگاه‌های داستان نویسی و نمایشنامه‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۳۵۶۶۰۰۰۹۷ و ۸۸۱۹۶۷۰۸ تماس بگیرند.