گروه «بدن دیوانه» به سرپرستی یاسر خاسب در قالب تور اجرایی یک ماهه و حضور در ۲ فستیوال بین‌المللی، در کشور کانادا به سر می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر: یاسر خاسب سرپرست گروه «بدن دیوانه» که این روزها در کشور کانادا حضور دارد، درباره اجراهای خود در این کشور گفت: برای حضور در فستیوال جهانی IMPACT به کشور کانادا سفر کردیم که در منطقه Ontario به میزبانی شهر Kitchener برگزار می‌شود. در این فستیوال اجراهای بسیار متنوع از سبک‌ها و شیوه‌های اجرایی هنر معاصر با فرهنگ‌های متفاوت حضور دارند.

وی درباره هنرمندان کشورهایی که در این فستیوال بین‌المللی حضور دارند، افزود: هنرمندان کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا، مکزیک، تونس، سوریه، لبنان، اکوادور و شیلی در این فستیوال شرکت کرده‌اند و گروه «بدن دیوانه» تنها نماینده ایران در فستیوال IMPACT است.

خاسب با اشاره به اجرای نمایش «هدیه مرموز» در فستیوال IMPACT، اظهار کرد: فیزیکال سولوی «هدیه مرمز» را روزهای ۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر) اجرا کردیم که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد به طوری که تمامی بلیت‌های خارج از ظرفیت سالن هم فروخته شد. مردم در اطراف فضای اجرای «بدن دیوانه» از فاصله‌ای گرم و نزدیک، ارتباطی پرانرژی را تجربه کردند. این اتفاق بازتاب بسیار خوبی را برای «بدن دیوانه» به همراه داشت.

سرپرست گروه «بدن دیوانه» درباره دیگر اجراهای این گروه در کشور کانادا، گفت: پس از پایان این فستیوال، گروه «بدن دیوانه» به فستیوال دیگری در مونترال خواهد رفت.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ایران در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این سفر اجرایی به مدت یک ماه به طول می‌انجامد، یادآور شد: قرار است در این سفر همکاری‌هایی از جمله برگزاری ورک‌شاپ و اجرا با جامعه دانشگاهی، هنرمندان کانادایی و ایرانیان مقیم کانادا داشته باشیم.