پوریا عبدی بازیگر نمایش «پاتریک کلایورت» با اشاره به نقشی که در این نمایش برعهده دارد درباره نقش مطالعه و پژوهش در بازیگری سخن گفت.

پایگاه خبری تئاتر: پوریا عبدی بازیگر نمایش «پاتریک کلایورت» که به‌تازگی کتاب جدیدش با عنوان «اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی» روانه بازار کتاب شده، پیرامون فعالیت همزمانش در ۲ حوزه پژوهش و بازیگری تئاتر گفت: به نظر من بازیگری تنها یک فعالیت عملی و مبتنی بر مهارت نیست و یک بازیگر همواره باید در حال مطالعه و پژوهش باشد، او باید تئوری خود را غنی کند تا در عمل تنها به یک ایفای نقش غریزی دست نزند. معتقدم اگر بازیگر به صورت تخصصی بر جزئیات علمی ایفای نقش خود، آگاه باشد، قطعا اجرای کم‌نقص‌تری خواهد داشت پس فعالیت من در حوزه پژوهش تئاتر، هم راستا با فعالیت‌های بازیگری و کارگردانی‌ام در تئاتر است.

عبدی نمایش «پاتریک کلایورت» را نمایشی کمدی و مبتنی بر موقعیت قلمداد کرد و ادامه داد: «پاتریک کلایورت» نمایشی در حمایت از بانوان مخصوصا بانوان ورزشکار است. این نمایش داستان زنی فوتبالیست است که قصد دارد فوتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد اما با موانعی مواجه می‌شود.

این مدرس بازیگری و تئاتر درباره نقش خود توضیح داد: من نقش اِدی را بازی می‌کنم. ادی و فیلیپ ۲ دزد کودن هستند که برای دزدی، یک کلیسا را انتخاب می‌کنند و آنجا درگیر جریانات جذابی می‌شوند که شاید مخاطب باید جزئیات آنها را خود در نمایش ببیند. اما من تاکنون نقشی با این مختصات را بازی نکرده‌ام و این مساله مرا در شخصیت پردازی به وجد می‌آورد.

شخصت‌پردازی نقش اِدی زمانی جذاب‌تر می‌شد که در روند تمرین، نقشی را خلق می‌کردم که تاکنون اجرا نشده چراکه این متن یک متن اوریجینال است. وی یادآور شد: این نمایش به عقیده من نمایشی جذاب برای عموم مردم خواهد بود چراکه یک کمدی موقعیت است و اتفاقات بسیاری یکی پس از دیگری مخاطب را غافلگیر می‌کند.

قطعاً وقتی اتفاقات زیاد باشند، طراحی حرکت و میزانسن نیز بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود و این خود می‌تواند یک نمایش را دیدنی‌تر کند. عبدی در پایان ابراز کرد: «پاتریک کلایورت» یک اثر گروهی است. یک گروه منسجم، یک‌پارچه و کاربلد که با همین گروه سال گذشته نمایش موفق «خرس» را روی صحنه بردیم و همین موفقیت، باعث همکاری مجدد گروه و خلق نمایشی تازه با عنوان «پاتریک کلایورت» شد.

نمایش «پاتریک کلایورت» به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی و کارگردانی سحر پرتوی کیان تا هشتم مهرماه هرشب به‌جز سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۰ در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا، فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه روی صحنه خواهد بود.