سیاوش اسعدی کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» در نشست خبری این فیلم عنوان کرد که پایان‌بندی «درخونگاه» را عوض کرده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اکران و نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه» شب گذشته ۸ مهر در پردیس سینمایی باغ کتاب برای اهالی رسانه با حضور علی علایی مجری نشست خبری، سیاوش اسعدی کارگردان، منصور سهراب پور تهیه کننده و امین حیایی بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امین حیایی گفت: از آنجایی که شما اهالی رسانه و اهل قلم متفاوت تر و جزیی تر فیلم را می بینید، باعث خرسندی ماست که در خدمتتان هستیم.

علی علایی در ادامه درباره تقدیم کردن این فیلم توسط سیاوش اسعدی به مسعود کیمیایی و حواشی اطراف آن گفت: موضوع پیشکش کردن فیلم، امری شخصی و خصوصی و بهتر است آن را تمام کنیم تا از حواشی بیشتر جلوگیری شود.

وی افزود: بحث بعدی موضوع نمادگذاری است که باید از آن نیز پرهیز کرد. به نظرم این فیلم نمادگذاری ندارد و فقط یک اثر خوش ساخت است.

در ادامه بخش سوالات اهالی رسانه آغاز شد و سیاوش اسعدی درباره تفاوت پایان بندی نسخه اکران شده فیلمش نسبت به نسخه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: مقداری اصلاحات به فیلم وارد شد و آن را انجام دادیم و به این شکل درآمد. ما خودمان را با شرایطی که پیش آمد وفق و اصلاحات را انجام دادیم و البته این پایان بندی هم به نوعی برای من جذاب و امیدوار کننده تر است.

عباس یاری از منتقدان سرشناس که در نشست حضور داشت، اظهار کرد: خوشحالم فیلم را دیدم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای سینمای ایران، عوامل، سازندگان فیلم و به ویژه برای امین حیایی است و البته شانس خوبی برای او بود که به جز فیلم نعمت الله یک بار دیگر شاهد بازی دلچسب و حساب شده ای از او بودیم.

یاری ادامه داد: تعییرات این فیلم من را به یاد «مادیان» علی ژکان انداخت که باید پایانبندی فیلم را عوض می کرد و البته بهتر شد چرا که آنقدر فیلم تلخ بود که پایانبندی تلخ مخاطب را آزار می داد اما این پایان امیدوار کننده بهتر است.

سپس سهراب پور بیان کرد: به شخصه از پایانبندی نسخه جدید غافلگیر شدم و آن را دوست دارم و البته بگویم اصلاحات فیلم ربطی به ارشاد نداشت و باید منصفانه صحبت کنیم.

در ادامه سیاوش اسعدی کارگردان «درخونگاه» اظهار کرد: امین حیایی هم اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبه ای که تهیه کننده عوض شد او و شریفی نیا همیشه انتخاب اول من بودند.

حیایی نیز درباره ایفای نقشش در این فیلم بیان کرد: علت موفقیت های چند فیلم اخیرم این بود که خودم را به متن، کارگردان و فیلم واگذار کردم و  سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.

اسعدی درباره فضای فیلمسازی سینما، گفت: ما در شرایطی فیلمسازی می کنیم که فشارهای چند جانبه ای وجود دارد و متاسفانه از سوی بچه های خودمان بسیار این موضوع ‌دیده می شود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و اینها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان می آورند.

وی افزود: منتقدی در برنامه تلویزیونی وجود دارد که هر توهینی می کند و متاسفانه حذف شدنی هم نیست. این شخص باعث شد ارشاد روی فیلم ما حساس شود.

سپس سهراب پور درباره کم رنگ بودن نقش جمشید هاشم پور در فیلم، بیان کرد: درباره جمشید هاشم پور باید بگویم که سیاوش اسعدی موافق حضور هاشم پور در فیلم با این سکانس کم نبود ولی با نظر من اضافه شد. هاشم پور با حضورش در فیلم بر سر ما منت گذاشت و به شخصه و قطعا مردم این بازیگر محبوب را بسیار دوست دارند و کم و زیاد بودن نقش برای آنها مهم نیست.

در پایان نشست امین حیایی درباره رسیدن به شخصیت رضا و حساس بودن آن برای پرهیز از تکراری شدن، گفت: واقعا هرچه بود از فیلمنامه و با هماهنگی اسعدی اتفاق افتاد و واقعا لب مرز حرکت کردیم، اما اینکه بخواهم از بیرون دنبال این نقش بگردم چنین نبود.