جدیدترین پروژه بحث‌برانگیز استودیو برادران وارنر می‌تواند رکورد ماه اکتبر را از آن خود کند و در سطح جهانی هم فروش چشمگیری داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: مسلما نگرانی‌های امنیتی پیش آمده در ارتباط با فیلم «جوکر» تا اینجا نتوانسته‌اند حرکت این فیلم را کند کنند. این فیلم ابرضدقهرمانی تیره توانست با یک فروش عظیم ۳۹.۹ میلیون دلاری در روز جمعه در باکس آفیس آمریکا بدرخشد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز فروش این فیلم به ۹۵ میلیون دلار برسد که بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم در ماه اکتبر در تاریخ سینما خواهد بود.

این فیلم شرکت برادران وارنر به کارگردانی تاد فیلیپس و با نقش‌آفرینی خواکین فینیکس به راحتی رقم فروش ۳۲.۵ میلیون دلاری اکران فیلم «ونوم» در نخستین جمعه اکتبر سال گذشته را رد کرد. در آن آخر هفته کامل، «ونوم» توانسته بود ۸۰.۳ میلیون دلار بفروشد و در حال حاضر رکورد اکتبر دست آن فیلم است.

در خارج از آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که «جوکر» در اکران اولیه خود به مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش برسد. اگر تخمین‌ها درست از آب در بیایند این فیلم تا پایان یکشنبه به فروش جهانی ۱۹۰ میلیون دلاری خواهد رسید.

«جوکر» به خاطر تم‌های موضوعی پوچ‌گرایانه و خشونت در سراسر جهان خبرساز شده و باعث شده صاحبان سالن‌های سینمای آمریکا و دیگر کشورها تدابیر امنیتی خود را تشدید کنند و به والدین اخطار بدهند که این یک فیلم ابرقهرمانی معمولی نیست. زنجیره سالن‌های سینمایی سراسر اروپا حتی ماسک‌ها و سلاح‌های اسباب‌بازی را در نمایش این فیلم ممنوع کرده‌اند که با انتقادهای فراوانی از سوی هواداران مواجه شده است.

با این حال علاقه مردم و مخصوصا تماشاگران مرد نسبت به این فیلم فقط افزایش یافته است. تقریبا ۶۵ درصد از افرادی که جمعه بلیت تماشای این فیلم را در آمریکا خریداری کردند مرد بودند. این فیلم جمعیت متنوعی از نظر نژادی را هم به خود جذب کرد چون ۴۲ درصد از خریداران بلیت‌هایش سفیدپوست، ۲۵ درصد لاتین‌تبار، ۱۷ درصد آسیایی و ۱۶ درصد آفریقایی آمریکایی بودند. سن بیشتر مخاطبان بین ۱۸ تا ۳۴ سال بود.