اعضای انجمن صنفی تهیه کننده و کارگردانان فیلم‌های سینمایی با انتقاد از انتشار غیرقانونی فیلم‌ها در فضای مجازی، به رئیس سازمان سینمایی نامه نوشتند.

پایگاه خبری تئاتر: در پی انتشار غیرقانونی چند فیلم سینمایی در فضای مجازی که «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی آخرین مورد آن بود، اعضای انجمن صنفی تهیه کننده/کارگردانان فیلم‌های سینمایی به رئیس سازمان سینمایی نامه نوشتند. متن این نامه را در ادامه بخوانید:

«به نام حق
جناب آقای دکتر انتظامی
ریاست محترم سازمان سینمایی

با درود و سلام

اگر گوش مردم از اخبار قاچاق فیلم‌های سینمای ایران، پرشده باشد، اگر ذهن مخاطبان سینمای ایران نسبت به غارت فیلم‌های سینماگران، بی حس شده باشد و اگر فغان صاحبان فیلم‌های به یغما رفته در میان مشکلات ریز و درشت مردم، گم شده باشد، قطعا شما به عنوان سکاندار اصلی کشتی سینمای ایران، نتوانسته و نمی‌توانید از این ستم بنیان کن، غافل باشید.

نمونه اخیر این جفای دردناک انتشار قاچاق فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» در فضای مجازی، آن هم پیش از انتشار رسمی در شبکه نمایش خانگی است. اگر قرار است دولت عزیزمان وظایف حکومتی خود را در قبال سینمای ایران اجرا کند، این شمایید که اصلی‌ترین نقش را در اجرای این وظایف به عهده دارید.

ما اعضای انجمن صنفی تهیه کننده/کارگردانان فیلم‌های سینمایی، دست کم در دورانی که تصدی مسئولیت سازمان سینمایی کشور را دارید، شما را عضوی از اهالی سینما می‌دانیم و کمترین توقعمان به تأسی از سعدی بزرگ که گفته است «چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضو‌ها را نماند قرار» ابراز همدردی با صاحبان این فیلم است. اگرچه مسئولیت شما بسیار بیش از این است.

انجمن صنفی تهیه کننده / کارگردانان فیلم‌های سینمایی

۲۰ مهرماه ۱۳۹۸